Bármelyik évjáratot is vesszük figyelembe a Honda Civic csúcsváltozata mindig unikum volt teljesítmény tekintetében a kategóriájában. Az első Civic VTI 1,6-os motorral és 150 lóerővel érkezett, amit követett a továbbfejlesztett változat 160 pacival. Késöbb volt 1,8-as 179 lóerős teljesítménnyel, majd a legutóbbi már 2.0 literes hengerűrtartalmú blokk kerek 200 lóerővel és Type R utónévvel. Ám amíg a vetélytársak turbófeltöltővel értek el hasonló teljesítményt a Honda mérnökei megoldották szívómotorral.
A jövőben sem lesz ez másként, ha hinni lehet az angol lapok értesüléseinek. Állítólag két változat is készül az új Civic Type R-ből. Mindkét modell a korábbinál nagyobb hengerűrtartalmú motort kap. Az alapváltozatba 2,2 literes négyhengeres kerül, ami továbbra is 200 lóerős teljesítményt ad le, de a változtatások a nagyobb nyomaték elérését célozták. A hírek szerint a nagyobb hengerűrtartalommal sikerült elérni, hogy a motor alul is jobban húzzon, ezzel kanyarokban válik gyorsabbá a kocsi.
Ennél azonban sokkal izgalmasabb a másik modell. Ebbe az Accordból is ismert 2,4 literes motor kerül, de jócskán kihegyezve, teljesítménye 225 lóerő lesz. Mindkét változat hatfokozatú kézi váltót kap, és mindkettőt az eddig még nem látott háromajtós karosszériaváltozatból alakítják ki. A Type R modellek karosszériáját külön megerősítik, hogy gyors kanyarokban még kevésbé csavarodjon.
Az erősebb modellt Civic Type RR néven dobják majd piacra. A nevét a Honda CBR RR (Race Replica) modellektől kapja. Ez nem csak erősebb lesz a hagyományos Type R-nél, de a karosszériát is fogyókúrára fogják. Állítólag kapható lesz hátsó ülések nélkül is a kocsi, és légkondicionálót is csak külön kérésre szerelik be. Amíg a Type R egyszerűbb spoilereket kap, addig az RR-t komoly aerodinamikai csomaggal látják el.