A Citroën és a Peugeot is dízel-elektromos hibridautót hozott a Genfi Autószalonra. A Peugeot a 307 CC-be építette be a különleges hajtást, a Citroën egy háromajtós C4-est szemelt ki megfelelő alanyként.
A Citroën C4 hibridet két motor hajtja: egy 90 lóerős, 1,6 literes dízel és egy maximálisan 23 kW-ot (31 lóerőt) teljesítő elektromos motor. A hibrid rendszert úgy alakították ki, hogy városi használtban, 50 km/órás sebesség alatt vagy mellett a rendszer képes teljes egészében elektromos motorral üzemelni. Így a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás teljesen nulla!
Ehhez persze az kell, hogy az akkumulátorok töltöttségi szintje optimális legyen. A Citroën C4 hibridet nem kell konnektorra dugni, a fékezéskor illetve lassításkor veszendőbe menő energiát a rendszer visszanyeri, és az akkumulátorokban eltárolja.
Mint minden tisztességes hibrid, a Citroën C4 is képes egyszerre elektromos és dízel hajtással haladni. Az átlagfogyasztás 3,4 liter 100 kilométerenként, a CO2 kibocsátás pedig 90 g/km. Ezek egy pöttöm dízelautó adatainál is jobbak, miközben a menetteljesítmény is teljesen elfogadható: 182 km/óra a C4 végsebessége és 12,4 másodperc alatt gyorsul az autó 100-ra.
Citroën takarékosság – második menet
A hibrid mellett egyéb megoldásokkal is igyekszik csökkenteni autói fogyasztását és károsanyag-kibocsátását a Citroën. Javítottak a Stop & Start rendszeren, ami álló helyzetben leállítja a benzinmotort, így spórolva az üzemanyagon. Gaz Naturel néven állították ki a Citroën C3-as gáz-benzin kettős üzemű autóját.
Az előbbieknél kevésbé takarékos, de roppant erős darab a Citroën C5 überkirály dízelmotorja. A 2,2 literes HDi dízelmotor gyári adatok szerint 173 lóerőt teljesít, és szériában részecskeszűrőt adnak a dízelhez.