Hat új modellt hozott a Genfi Autószalonra az AMG. A CLS 63 AMG-ben dolgozó motor specifikusan a világ legnagyobb teljesítményre képes és legnyomatékosabb széria, szívó nyolchengerese. Az 514 lóerős kupét 4,5 másodperc alatt gyorsítja fel nulláról 100 km/órás sebességre, maximális sebessége 250 km/h.
A motort az AMG hétfokozatú Speedshift váltója egészíti ki. A jármű vezetője választhat teljesen automatikus mód vagy manuális sebességváltás között. Airmatic DC légrugózás és adaptív csillapítási rendszer tartja a kapcsolatot a karosszéria és az úttest között. A biztos lassulást nagyteljesítményű fékrendszer segíti.
A légterelőkkel megoldott külső sportosításon túl, belül nappabőr kárpitozású AMG sportüléseket, AMG sportkormányt, alumínium kapcsolókat valamint 320 km/h-s skálával és piros mutatókkal ellátott új műszeregységet találunk a kocsiban.
További két CLS modellt is bemutatott a Mercedes, az egyik a CLS 320 Bluetec, a másik a CLS 350 CGI. Előbbi a Mercedes új fejlesztésű, rendkívül tiszta dízelmotorját jelzi, utóbbi pedig a közvetlen benzinbefecskendezés előnyeit tudhatja magáénak. Ennek köszönhetően a jó menetteljesítmények ellenére az európai fogyasztási ciklus szerint ez a modell 9,1-9,3 literes átlagfogyasztással közlekedik.
Genfben ünnepli világpremierjét a CLK 63 AMG kupé és kabrió is. Ezek motorházteteje alatt is 6,3 literes, V8-as AMG motor dolgozik Itt a teljesítmény 481 lóerő, amihez 630 newtonméter maximális nyomaték társul. Jelenleg a CLK 63 AMG nagyobb teljesítményt és nyomatékot kínál, mint kategóriájában bármelyik jármű.
Az új AMG CLK-k sportfutóművel, 18-as könnyűfém kerekekkel és egyedi optikai kiegészítőkkel kerülnek forgalomba. Az első köténylemez és az oldalsó levegőkilépő nyílások jól tükrözik az autó sportosságát. Ugyanez jellemző a kocsik belső kialakítására is, ahol új AMG sportkormánnyal, a felfújódó oldaltámaszokkal ellátott AMG sportülésekkel és exkluzív nappabőr kárpitozással találkozhatunk.
Az új AMG blokk bekerült az R-osztályba is. Maximális teljesítménye a hatszemélyes R63 AMG-ben 510 lóerő, amihez 630 newtonméter nyomaték párosul. A számokat látva már nem is meglepő, hogy a nagytestű R-osztály sportkocsikhoz méltó gyorsulással, 5 másodperc alatt eléri a 100 km/órát. Ennél 0,1 másodperccel kell több a kocsi hosszított változatának. Az autó végsebessége 250 km/óra, elektronikusan szabályozva. Az autóban a nyomaték módosításához hétfokozatú automata váltót alkalmaznak, a hajtásláncba pedig mind a négy kerék bekapcsolódik. A hátsók 60, az elsők 40 százalékát kapják a nyomatéknak.
Ezen a kocsin szériában 20 colos felniket és 265/45-ös abroncsokat találunk, de felárért 21 colos kerekek is kaphatók, az elsősorban az amerikai piacra szánt modellhez. Az utastér is követi a külső sportosságát, nagy oldaltámaszú ülések, és átformázott kormánykerék kerül az AMG R-be, de nem hiányzik a fedélzeti számítógépből a stopperóra sem.
Elsőként láthatja a közönség a modellfrissítésen átesett SL-osztály új modelljét és ennek AMG-változatait, az SL 55 AMG-t, valamint az SL 65 AMG-t.
Négy évvel megjelenése után a Mercedes SL-t műszaki és formatervezési szempontból is megújították. A motorok, a hajtás és a futómű is sportosabb lett. Új V6-os és V8-as, valamint egy erősebb V12-es motor kerül a kocsikba. A második generációs aktív futómű és a közvetlenebb kormányzás azonos kényelem mellett sportosabbá teszi az autót. Külsőre az új orr-rész, az átrajzolt hátsó lámpák és az új könnyűfém kerekek jelentenek különbséget.
Az SL 55 AMG 5,5 literes V8-as kompresszoros motorjában új a kompresszor és nagyobb a pillangószelep. A teljesítmény ezzel 500 lóerőről 517-re nőtt. Ilyen módosításra az SL 65 AMG-t 6,0 literes V12-es biturbó motorjánál nem volt szükség. A teljesítmény továbbra is 612 lóerő, a nyomaték 1000 Newtonméter, ami ezt a modellt a világ legerősebb széria roadsterévé teszi. Az SL 65 AMG erejének bizonyítéka, hogy a jármű 4,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-s sebességre.
Mindkét roadsternél tovább finomították a sportfutóművet a második generációs Active Body Control aktív futómű-szabályozással, így tovább csökkennek a karosszériamozgások kanyarban, illetve fékezéskor, gyorsításkor. A 2006-os modellek külsejénél is a legújabb AMG stílusjegyeket alkalmazták. Az első lökhárítók osztása nagyobb, a ködfényszórókat krómgyűrű veszi körül. Az SL 65 AMG első köténylemezén plusz oldalsó levegőkilépő nyílások találhatók, amelyek a levegő optimális áramlását segítik a kiegészítő motorolaj hűtőhöz.
A modellfrissítés részeként fekete lamellák és krómrátétek kerültek a hűtőrácsokra, de újak a hátsó lámpák is. A belső térben a sportos hangulatról valódi karbon díszítőelemek gondoskodnak.
Európában most Genfben debütál az új GL-osztály is. V6-os és V8-as motorok alkotják az új GL sorozat motorpalettáját. A leggyengébb változat a 320 CDI jelzésű 3.0 literes V6-os, 224 lóerővel. A dízelek kedvelői választhatják még a 420 CDI-t 306 lóerővel, ennek maximális nyomatéka 700 newtonméter. Mindkét változathoz alapfelszereltségként jár a részecskeszűrő.
Az amerikai piac számára sokkal érdekesebb az S-osztályban bemutatott, új fejlesztésű 5,5 literes V8-as. A GL 500 388 lóerőt tud. Újdonságként a GL kapja meg elsőként az új 4,6 literes V8-ast. A GL 450 néven futó variáns motorja 340 lóerőt ad le. Ahogy a dízelek, úgy a benzinesek is teljesítik az EU4-es normát és az amerikai LEV II-es (Low Emission Vehicle) normákat is. Mindegyik GL-t a 7G-TRONIC, hétfokozatú kapcsolható automata váltóval szerelik.
Állandó négykerék-hajtás jár a GL-hez, ami az alapfelszereltség részét képező légrugózással és az adaptív lengéscsillapító rendszerrel lehetővé teszi, hogy a vezető terepre is kimerészkedjen az autóval. 307 milliméteres hasmagasságig emelhető a karosszéria, a GL gázlómélysége 60 centiméter.