Méretes és méregdrága kupé
Bár a Rolls-Royce szekere nem szalad annyira, mint a Bentley-é, az angol gyártó is további modelleket tervez a Phantom mellé. A Rolls két éve mutatta be a 100EX kabrió tanulmányautót, most pedig itt a 101EX.

A 101 nagyon hasonlít a 100-ashoz, a különbség ott keresendő, hogy a mostani kocsi kemény tetőt kapott, azaz kupé lett. Egyelőre tagadják a sorozatgyártás lehetőségét, de könnyedén elképzelhető, hogy 2009-ben a kabrió mellett ez a modell is kapható lesz.

Erősíti a sorozatgyártás lehetőségét, hogy szemben a 100EX-szel, itt nem egy sorozatgyártásban nem létező 16 hengeres motort alkalmaztak, hanem a Phantom V12-ese került a kocsi orrába. Ami elég volt a súlyos limuzinnak, az kitűnő lehet a valamelyest könnyebb kupénak is. A 6,75 literes motor 460 lóerős, a mindenkori arisztokratikus suhanáshoz 720 newtonméter nyomaték áll hadrendbe. A motorhoz hatfokozatú automata váltó kapcsolódik, melynek karja nincsen mechanikus összeköttetésben magával a váltóval, csak elektronikus úton kapcsolódnak.

Bár a kocsi 24 centivel rövidebb, mint a Phantom, ám a hossza így is fenséges: 5.6 méter. A 101EX tengelytávja 3,32 méter, így akik hátra kényszerülnek, azok sem fognak a helykínálatra panaszkodni. Azért, hogy dinamikusabb megjelenést nyújtson a kocsi, kissé alacsonyabbra szabták, a magassága 159 centiméter, de továbbra sem kell túlságosan nagy főhajtás a beszálláshoz.

A jármű alumínium vázra épül, akárcsak a Phantom, de a kisebb méretek miatt minden karosszéria elem más. Ezeket az elemeket szénszálas anyagból készítették el, az ajtókat alumíniumból gyártották. Akárcsak a Phantomnál, különlegesen könnyű alumíniumból alakították ki a motorháztetőt és a szélvédőkeretet is. A xenon fényszórók mellett LED-es irányjelzőket alkalmaznak.

A klasszikus Rolls-okat idézi, hogy a hatalmas ajtókat hátul zsanérozták, így azok előrefelé nyílnak. Az ajtók gombnyomásra tárulnak fel. A 101EX 21 colos kovácsolt könnyűfém felniken gördül, ami lehetővé teszi, hogy méretük ellenére azok könnyűek legyenek. Előre 255/50, hátulra 285/45-ös abroncsok kerültek.

Belül a modern kor anyagai keverednek a klasszikus megoldásokkal. A gépi megmunkálású alumínium elemek mellett rózsafa és tölgyfa betétek kaptak helyet. Az oldalsó és a hátsó ablakok kereteit is fából készítették el. Négyen utazhatnak a 101EX-ben, elől viszonylag vékonyabb üléseket találunk, a hátul ülőknek viszont kényelmes fotel jut. A hangulatról az utastérben elhelyezett több száz optikai kábel gondoskodik, amelyek bekapcsolva egy csillagos nyáresti égbolt benyomását keltik.