Toyota Sportmodellek a legkisebbtől a legnagyobbig
Az új Toyota Yaris megnőtt elődjéhez képest, így már nem kielégítő a korábbi TS modellben szereplő 1,5-ös motor az új sportváltozat számára. Éppen ezért a Yaris T Sport concept 1,8 literes benzinmotort kapott. Egyelőre nem tudni, hogy a motor mit tud, de bizakodásra adhat okot, hogy korábban a Corollában és a Celicában is volt hasonló erőforrás 192 lóerővel. Jövőre mutatkozik be a kocsi utcai változata, ami ennyit valószínűleg nem fog tudni, de 150 lóerő mindenképpen remélhető.

Valószínűleg elég lesz lehúzni a névtábláról a concept feliratot és kész is az utcai Yaris TS. A tanulmányautót egyedi, sportosabb lökhárítókkal, masszívabb küszöbökkel és 17 colos könnyűfém felnikkel látták el. Egyik elem sem olyan, ami ne jelenhetne meg a közúti forgalomban. Bár hivatalos információ nincs róla, azért, jól látszik, hogy a TS karosszériája alacsonyabban ül a hagyományos Yaris-énál. A háromajtós karosszériára épülő kocsin a többi Yaris-tól eltérő, kerek formavilágú hátsó lámpa és krómozott kipufogóvég is szerepet kapott.

A Yaris TS-hez hasonlóan, a Rav4 Sport megvalósulására is komoly esély van, hiszen a Genfben kiállított tanulmányautó igazán szemrevaló lett és semmi extrémet nem tartalmaz. Egyedül a 21 colos könnyűfém felnik jelentenének gondot a mieinkhez hasonló utakon, de Nyugat-Európában, illetve az Egyesült Államokban ekkora felnitől és a 255/35-ös gumitól sem riadnak vissza.

A kocsit jelentősen leültették és a lengéscsillapítókat keményebbre hangolták. Az autó terepezésre már nem alkalmas, autópályás száguldozásra annál inkább. Ehhez tökéletes társ a 2.2-es D-4D dízelmotor is, ami szériában 177 lóerős, de a tervezők a Rav 4 Sport számára 204 lóerősre tuningolták. A motor maximális nyomatéka 450 newtonméter. Mindkét adat biztatóan hangzik!

A kihegyezett motor extra hűtést igényel, ezért a lökhárítón és a hűtőmaszkon kívül a motorháztető felső részén is vágtak szellőzőket. A száguldást méretes lyuggatott féktárcsák és hat, illetve négydugattyús féknyergek szakíthatják meg. Az átalakított orr-rész mellett a masszív sárvédőszélesítések és küszöbök láttatják a kocsit sportosnak, a ködlámpák egyediek.

Az Aygóval helyből is a fiatalokat célozza meg a Toyota, de az Aygo for Sport igazán csak nekik szól. Erről a különleges, tető nélküli karosszéria gondoskodik. Felül ugyanis mindössze két cső fut, védelmezve a járgány két utasát. A tengerkék karosszérián ajtók sincsenek, elég csak beugrani és már indulhat is a móka. A sport Aygót a karosszériába süllyesztett visszapillantó tükrökkel, LED-es lámpákkal és 17 colos felnikkel látták el. A gumik 205/45 R17 méretűek. A tempót 1.0 literes háromhengeres motor és automata váltó diktálja.