Dízel terepjáró Koreából
Egyre szélesebbre tárja szárnyait a Daewoo-ból Chevrolet-ra átkeresztelt ex dél-koreai márka. A GM anyasága alatt terebélyesedő Chevrolet Europe idén komoly offenzívát indít, és végre megjelenik az Európában annyira fontos dízel szegmensben is.

A Captiva egy modern dzsip, az új Opel Fronterával fedeztetve. Ez lesz az első Chevrolet, amibe már dízelmotor is kerül. A Captiva a modern, divatos terepjárók közé kíván betörni. Olyan autó akar lenni, mint a Toyota RAV4 vagy a Honda CR-V, ám ezeknél jóval nagyobb méretben. Akár hétüléses Captivát is vehetünk idén júniustól, ha úgy tartja kedvünk.

Kétféle benzines, és egyfajta dízelmotort kínál a Chevrolet ehhez az autóhoz. Európában a legfontosabb a 2,0 literes dízelmotor léte. Érdekes mód nem az Opel dízelmotorja, hanem az egykori Ford Transit motorellátó, a VM Motori adja a Chevrolet modern, közös nyomócsöves dízelét. A motor 150 lóerőt és 316 Nm-es nyomatékot termel. Inkább csak kínálatszínesítő érdekesség a 225 lóerős, V6-os benzinmotor, a kisebbik benzines 2,4 literes és 142 lóerős.

Evanda helyett Epica

A vitatható népszerűségű, egyedül a koreai követség környékén fellelhető diplomata Evandák utódját tisztelhetjük az Epicában. Egyébként az Epica csak nálunk új név, Amerikában az Evanda eddig is ezen a néven ment. A 4,8 méter hosszú Epica egész jól néz ki, és a jövőben ő is megkapja az új 150 lóerős dízelmotort. Addig 2.0, valamint 2.5 literes benzinmotorok közül
lehet csemegézni. Előbbi 142, utóbbi 157 lóerős és mindkettő soros hathengeres! Az Epica gyönyörű autó, amerikás lelkivilága igazán jól áll neki.