Csöppfogyasztású Fiat csöpp
A Panda MultiEco tanulmányautó orrába egy kettős működésű, földgázzal és benzinnel is üzemelő Otto-motor került, amit szíjhajtású önindító-generátorral kombináltak. Utóbbi persze villanymotorként is üzemel, hibrid hajtást hozva létre. Ehhez végül robotizált nyomatékváltót kapcsoltak. Az erőforrás a jövőben alkalmas lesz rá, hogy földgáz/hidrogén keverékkel is üzemeljen. A rendszer része a start-stop automatika, ami lekapcsolja a káros anyagot termelő belső égésű motort, ha nincs rá szükség. Az egészet egy intelligens motorvezérlő elektronika hangolja össze.

Emellett a Fiat átszabta a karosszériát is, amivel sikerült 0,295-re csökkenteni a Panda alaktényezőjét. Elöl lezárták a hűtőmaszkot, teli felnik kerültek a kocsira és a kasztit is alacsonyabbra ültették. Ezenkívül speciális anyagok felhasználásával, 92 kilogrammal csökkentették a jármű tömegét a beépített plusz alkatrészek ellenére is. A motorháztető és a csomagtérajtó műanyagból készült. A gáztartályokat az első két ülés között és a hátsó ülések alatt a padlóban helyezték el.

Az eredmény nem maradt el, a kocsi károsanyag-kibocsátása jelentősen csökkent. Városban 42 százalékkal csökkent a szén-dioxid-kibocsátás egy hasonló benzinmotoros változathoz képest. A másik előny, a jármű alacsonyabb fogyasztása, de a költségeket tovább csökkenti a földgáz alacsonyabb ára is. Az eredmény 63 százalékkal alacsonyabb költség egy kilométerre vetítve.