Szélsőséges koncepciók a Nissantól
Kétségkívül a most bemutatkozó Nissan Terranaut volt a nagyobb durranás a Genfi Autószalonon a két koncepció közül, mivel a még extrémebb Pivo már bemutatkozott a Tokiói Autókiállításon.

Igazi városi kisautó a mindössze 2,7 méter hosszú Pivo, amely 360 fokban forgatható, gömb alakú utasfülkével rendelkezik, így a teljesen szimmetrikus kisautóban megszűnik a tolatás fogalma. A koncepcióautót elektromos motorok hajtják, így nulla a károsanyag-kibocsátása. Részletesebb leírás a Pivo-ról itt.

Genfi világpremier a Terranaut koncepció, ami szintén 3 személyes, viszont kívülről egy drabális terepjárónak tűnik. Valójában egy mozgó laboratórium kutatóknak, archeológusoknak, geológusoknak, vagy extrém kalandkeresőknek. Hátul egy kupolában, forgószéken ül a kutató, körben számítógépek hada, a kutatómunkát analizáló berendezések segítik. A padló, a műszerfal és berendezés hatszögletű mintáit a szénatomok felépítése ihlette, a földi élet építőköveként.

A Terranaut bal oldalán két egymással szemben nyíló ajtó található B-oszlop nélkül, míg a túloldalon egyetlen hagyományos ajtó van. Különleges, 19 colos, Goodyear abroncsokon gurul a koncepció, amiben a terepviszonyoknak megfelelően változik a nyomás, sőt, az abroncs akár terepgumivá is átalakul a blokkok kiemelkedésével.

Villáminterjúnkban a londoni székhelyű Nissan Design Europe tervezőközpont vezető designerét, Felipe Roo Clefas-t kérdeztük a Terranautról.

Villáminterjú a Terranaut tervezőjével

Hogy készült az autó?
Genfben szerettünk volna az új Note mellett egy tanulmányautót is kiállítani. Három koncepciót adtunk át, közülük az itt látható kutatóautó lett a kiválasztott.

Honnak jött hozzá az inspiráció?
Ez érdekes történet, én ugyanis nagy anime (Felnőtteknek szóló manga rajzfilm, a szerk.) rajongó vagyok és elég sok japán animációs filmet nézek. Ezekből merítettünk az autó tervezésekor.

Milyen koncepciót követtek?
Az alapötlet egy kutatóautó, amely mindenféle környezetben elboldogul. 50 éve gyártunk terepjárókat, így a Nissan csúcstechnológiáját egy terepes prototípuson lehet a legjobban bemutatni. A Terranaut egy autó 3 tudósnak, akik mindenféle környezetben felfedezőútra mennek. A munkahely 3 állásba fordul, az autóban forgatható panorámakivetítőt is elhelyeztünk. Az elképzelt tudós a hermetikusan elzárt laborban ülhet, ahol fizikai és biológiai kutatásokat tud végezni. Felhívnám a figyelmet a spéci gumikra, amikből hóban vagy sárban bütykök nőnek ki, hogy az autó majdnem mindenen átjusson.

Milyen lesz a jövő Nissanja?
Mindegyik típusnál más tematika működik. A kisautók praktikusak és emberközpontúak lesznek, mint az itt látható Pivo prototípus. A terepjárók esetében valószínűbb, hogy sallangmentes tiszta felületek jelennek majd meg. A kiállított autó egy esettanulmány, nem hiszem, hogy egy sorozatgyártású Nissan terepjáró előfutáraként kellene tekinteni rá.

Gratulálunk hozzá és köszönjük a beszélgetést!