Csupán a szénszálas tetőnek és a műanyag hátsó üvegnek köszönhetően 25 kg-mal lett könnyebb az autó. Ebben nem elsősorban a kisebb tömeg a jó, hanem, hogy a kocsi tömegközéppontja jóval lejjebb került, így kanyarban is nagyobb sebességgel haladhat.
A felfüggesztés, a kerekek valamint a fékrendszer a 2004-2005-ös Forma-1-es safety car-éval megegyeznek. 19 colos, ultrakönnyű kerekek találhatók a Mercedesen, amelyek a kifinomult kovácsolási technikának köszönhetően harmadával könnyebbek a hagyományos, alumínium kerekeknél.
Szintén a korábbi safety car-ból származnak az első 360 x 22 milliméteres, illetve a hátsó 330 x 26 mm-es féktárcsák, amelyekhez hat-, illetve négydugattyús nyergek kapcsolódnak.
Az alapváltozatnál jóval hatékonyabb hűtést kapott a kormányszervo olajszivattyúja valamint a hátsó differenciálmű sem maradt hűtés nélkül, az autó oldalán található nyílások pedig a motortér légcseréjét segítik.
Szintén versenykörülményekhez igazították a váltóvezérlését is. Természetesen megtalálható a kormányról is kapcsolható sebességváltó, de akár hagyományos módon is kiválasztható a megfelelő sebességfokozat. Manuális módban két különböző program közül lehet választani, mindkettő a korábbinál még gyorsabb váltást tesz lehetővé.
Az optimalizált tömegelosztás miatt az akkumulátort és a nyolcvan literes versenytankot is alacsonyra helyezték. Ezzel az első és hátsó tengelyek közötti tömegelosztást is közel fele-fele arányban sikerült elosztani. Előre az össztömeg 52 százaléka, míg a hátsó tengelyre a maradék 48 százalék jutott.