Feléled a Volga is?
Feléled a Volga is?
Fotó megosztása:
A gyár szerint komoly igény van egy olcsó, nagy, kényelmes járműre
A gyár szerint komoly igény van egy olcsó, nagy, kényelmes járműre
Fotó megosztása:
Minden bizonnyal a DaimlerChryslertől vásárolják majd a Volgák dízelmotorjait
Minden bizonnyal a DaimlerChryslertől vásárolják majd a Volgák dízelmotorjait
Fotó megosztása:
Korábban a középszintű pártvezetők kedvelt modellje volt
Korábban a középszintű pártvezetők kedvelt modellje volt
Fotó megosztása:
/Volga/ujak//csajka.jpg
/Volga/ujak//csajka.jpg
Fotó megosztása:
A GAZ-t felvásárló RusPromAvto szóvivője jelentette be a hírt a viszonteladóknak tartott konferencián, Törökországban. Véleményük szerint a piacnak szüksége van erre az autóra, és ők ezt el is fogják készíteni. Maxim Avdeyev hozzátette, a döntést azután hozták meg, hogy tárgyaltak különböző török, orosz közel-keleti, illetve kelet-európai Volga kereskedővel. Ők meggyőzték a céget arról, hogy továbbra is van igény az olcsó, idejétmúlt, „luxuskocsira”, amit korábban az Orosz Mercedes-ként emlegettek.
Természetesen az autó nem kerülheti el a modernizálást. Hajtásáról minden bizonnyal a DaimlerChryslertől beszerzett dízel erőforrások fognak gondoskodni, a megrendelt autókat pedig a lehető legjobban, a vevő különleges igényei szerint akarják kialakítani. Ha beindul a termelés, évi 50.000 Volga értékesítésére látnak esélyt.
A GAZ autógyárat 1930-ban alapították, elsőként pedig a Ford A modelljének alapjaira épített autót gyártották itt. Tíz évvel később már saját modellel jelentkezett az üzem, majd 1956-ban megalapították a Volga márkát. A nagy és kényelmes gépkocsit főként a párt középszintű vezetői kapták, míg a nagyobb luxuskivitelű Csajka csak a párt magasabb rangú vezetőinek autója volt. A gyár 1994-es privatizációja óta főként kisteherautók gyártása folyt az üzemben.
Számos korábbi szocialista országban gyártott modell éli manapság reneszánszát, elképzelhető, hogy a Volga a Skoda, esetleg a Dacia sikerét tudja majd megismételni.