A roadster és a kupé csak egy része Bernhard terveinek, amelyben összesen 20 új autó bemutatása szerepel a következő öt évben. Közülük 10 olyan kategóriákban jelenik meg, ahol jelenleg a Volkswagen még nincs jelen – mondta a Volkswagen egy szóvivője.
Két belső szakember azt is elárulta, hogy éppen Bernhard volt az, aki tavaly kinyírta a roadster modellt, annak irreális ára miatt. (Árban a VW sportautó közel lett volna egy Porsche Boxsterhez.) Ám az új tervek technológiailag kevésbé összetett autót takarnak, amelynek így a gyártása is olcsóbb lehet. Az autó középmotoros és hátsókerék-hajtású lesz, amin viszont spórolni tudnak, az az egyszerűbb hátsó felfüggesztés.
Egyelőre egyetlen VW típus padlólemeze sem alkalmas az autóhoz, ezért a Volkswagennek valószínűleg találnia kell egy partnert is a gyártáshoz. Egyes hírek szerint a Magna Steyr közreműködésével juthat el a sportautó sorozatgyártásáig a Volkswagen.
„A célunk az, hogy legyen egy roadsterünk.”- mondta Bernhard az Automotive News Europe-nak. Egyelőre nem született döntés a modell bevezetéséről, de ennek időpontja várhatóan a következő ötéves ciklus második felében lesz – árulta el a szóvivő. Az autót elsőként Európában és Észak-Amerikában értékesítik majd.
Készülőben van a Golfra épülő új sportkupé is, a Scirocco utódát várhatóan már 2008-ban leleplezik. A Passat és a Phaeton közötti, elegáns kupét árban jóval e fölé az autó fölé pozícionálják. A négyajtós VW coupé, melyet jelenleg még C1 kódnévvel jelölnek a cégnél, valószínűleg 2010-ig piacra kerül.