Dízel versenyautó veri a benzineseket
Allan McNish már az előfutamok alatt ízelítőt adott a 650 lóerős V12-es TDI motorral felszerelt Audi versenyautó képességeiből, hiszen a legjobb köridőt autózva, az első helyről kezdhette meg a futamot.

Nem sokkal a start után már mindkét dízel Audi remekül szerepelt, bár a versenyt később egyikük kénytelen volt feladni. Az első két órában élen haladó versenyautó hűtésével akadtak gondok. Kiállás után kiderült, hogy a hűtőradiátort teljesen eltömítették a versenypályáról összeszedett gumidarabok. A szerelők gyors munkájának hála az autó még egy darabig folytatni tudta a küzdelmet, de a jóval az üzemi hőmérséklet felett hajtott motor nem bírta hosszú ideig a túlterhelést.

A kettes számú autó azonban gond nélkül befejezte a versenyt, sőt, három kört rávert benzines versenytársaira. Míg a benzines motorral induló autóknak 33 perc múlva már a tankolással kellett foglakozniuk, addig az Audi R10 60 percet tölthetett folyamatosan a versenypályán. A versenyen a Shell biztosította a versenyautó számára szükséges, különleges dízel üzemanyagot.

Ezzel a teljesítménnyel sikerült történelmet írni az Audinak, hiszen a dízel versenyautó első versenyén rögtön győzelmet tudtak aratni. A gyár megint valami váratlannal lepte meg az autósportot, hasonlóan ahhoz, mint amikor összkerék-hajtású Audi quattroval indultak a rali VB-n, bebizonyítva azt, hogy a négykerék-hajtásnak nem csak a farmokon van létjogosultsága. Nagyjából a mostani eredmény is hasonlít a korabeli sikerre, vagyis szinte megalázó vereséget mértek a többiekre. A versenyzők az egyik autó kiesése ellenére bizakodva készülnek az idei 24 órás Le Mans-i versenyre.

Korábban a Peugeot adott hírt arról, hogy az Audi R10-eshez hasonlóan dízel versenyautóval indulnának a le Mans-i versenyen. Mielőtt mindenki a dízelmotorral hajtott versenyautók széleskörű elterjedését várja, érdemes megjegyezni, hogy csupán olyan, főként hosszú távú versenyeken bizonyulhatnak a benzines autóknál jobbaknak, ahol engedélyezett a turbófeltöltők használata. Ahol ezt tiltják, – mint például a Forma 1-ben – ott egyelőre nem rúghatnak labdába.

Néhány éve egy német csapat dízelmotoros BMW-vel ért el az Audiéhoz hasonló sikert. Akkor a 2.0 literes turbódízel motorral felszerelt 320d a nürburgringi 24 órás versenyen még a gyári M3-mal induló BMW csapatot is maga mögé utasította győzelmével.