A különleges, kétüléses sportkocsi eredetijét Drezdában gyártották az 1969 és 73 közötti időszakban. Az autó mozgatását a 992 köbcentiméteres, kétütemű, háromhengeres, Wartburg motor végezte, amely apróbb átalakítások után 72 lóerőt teljesített. Készült belőle 1.2 literes változat is, nagyjából 90 lóerős teljesítménnyel. Összesen 101 darabot gyártottak belőle. Azt, hogy mennyire megbecsült autók napjainkig, mi sem jelzi jobban, mint, hogy az összes elkészült autó több mint 80 százaléka ma is üzemképes.
A most gyártandó tíz darab RS 1000-es mellett a családi vállalkozás dolgozik már az új modell elkészítésén is. Az RS 2000-est a tervek szerint 2007 második felétől kezdik gyártani, karöltve a német EDAG céggel. Külsőre a jármű az elődre hasonlít, szintén sirályszárny formájú ajtajai lesznek, de a motorként modern, négyütemű 2.0 literes erőforrás szolgál majd benne. Ára várhatóan 73 000 dollár (15,8 millió forint) körül alakulhat és évente 20 darab értékesítését tervezik.