Első pillanatra azonnal látható, hogy az autó formája hasonlít az előd modellére, a legnagyobb eltérést az orr-rész jelenti. Itt a Shooting Brake koncepcióautón bemutatott formákat láthatjuk viszont.
Az új Audi TT minden irányba növekedett. Ez még nyújtottabb, még laposabb külsőt kölcsönöz a sportkocsinak. A jobb használhatóság érdekében 20 literrel bővült a csomagtartó kapacitása, most 290 liter áll az utasok rendelkezésére. Ha a hátsó üléseket ledöntik, akkor 700 liternyi hely jut a poggyásznak. A TT ruhája alatt továbbra is 2+2 üléses utastér kapott helyet.
69 százalékban alumíniumból, 31 százalékban acélból áll az új TT karosszériája, amit az Audi Space Frame technológiával rögzítettek egymáshoz. A kocsi csomagtérfedele egy szárnyat rejt. A spoiler 120 km/óra felett bújik elő, ezzel növelve a hátsó tengelyre ható leszorítóerőt. Az Audi TT korábbi generációja komoly problémát okozott a cégnek, mivel több baleset is történt az autóval, amiket az elégtelen leszorítóerővel magyaráztak. Ezért az Audi átalakította az autó futóművét és kiegészítő hátsó szárnyat szerelt az autóra.
Az új Audi TT teljesen más futóműre épül, felárért aktív lengéscsillapító-rendszer is kérhető. Ez a másodperc törtrésze alatt módosítja a csillapítás mértékét, képes lágyabb és egészen sportos beállítás elérésére is.
A korábbinál jóval erősebb motorok kerülnek az autóba. 2,0 literes turbómotor az alap, ez 200 lóerőt teljesít. Már ezzel is igen sportos az új TT, hiszen 6,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 240 km/óra. Ennél is többet tud a 3,2 literes V6-os motor. Ezzel 5,7 másodperc alatt éri el a 100-as tempót a kocsi, végsebessége pedig 250 km/óra.
Ezen gyorsulási értéket csak a felárért kapható hatfokozatú DSG váltóval produkálja a TT, az alapfelszereltséghez tartozó hatfokozatú manuális váltóval ennél 0,2 másodperccel tovább tart a sprint. A négyhengeres változat alapkivitele elsőkerék-hajtású, a V6-ost viszont quattro összkerék-hajtással látják el.