Első pillantásra látható, hogy az autó formája hasonlít az elődmodellére, a legnagyobb eltérést az orr-rész jelenti. Itt a Shooting Brake koncepcióautón bemutatott formákat láthatjuk viszont.
Az új TT az elejétől a végéig 137 milliméterrel bővült, így 4178 milliméter hosszú, széltében 78 milliméterrel gazdagodott, az eredmény itt 1842 milliméter. Ez még nyújtottabb, még laposabb külsőt kölcsönöz a a sportkocsinak. A jobb használhatóság érdekében 20 literrel bővült a csomagtartó kapacitása, most 290 liter áll az utasok rendelkezésére. Ha a hátsó üléseket ledöntik, akkor 700 liternyi hely jut a poggyásznak. A TT ruhája alatt továbbra is 2+2 üléses utastér kapott helyet.
69 százalékban alumíniumból, 31 százalékban acélból áll az új TT karosszériája, amit az Audi Space Frame technológiával rögzítettek egymáshoz. A kocsi csomagtérfedele egy szárnyat rejt. A spoiler 120 km/óra felett bújik elő, ezzel növelve a hátsó tengelyre ható leszorítóerőt. Az első TT-k még szárny nélkül készültek, de több nem egyértelmű baleset miatt később az Audi úgy döntött, sportautóit ellátja egy spoilerrel.
Nem csak ennek köszönheti sportosságát az Audi új sportmodellje, hanem az új fejlesztésű, sportos hangolású futóműnek is. Felárért aktív lengéscsillapító-rendszer is kérhető a TT-hez, ez a másodperc törtrésze alatt módosítja a csillapítás mértékét, képes lágyabb és egészen sportos beállítás elérésére is. Az alap TT modellek 16 colos felnikkel és gumikkal készülnek, a csúcsváltozatokra pedig akár 19 colos abroncsok is kerülhetnek.
Ez nem véletlen, hiszen a korábbiaknál erősebb motorok vannak a kocsiban. Kezdetben az alapmotor a jól ismert 2.0 TFSI lesz, amely a turbófeltöltő alkalmazásával 200 lóerőt teljesít. Már ezzel is igen sportos az új TT, hiszen 6,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Ennél is többet tud a V6-os változat, aminek hengerűrtartalma 3189 köbcenti. Ezzel 5,7 másodperc alatt éri el a 100-as tempót a kocsi, végsebessége pedig 250 km/óra.
Ezen gyorsulásási értéket csak a felárért kapható hatfokozatú DSG váltóval produkálja a TT, az alapfelszereltséghez tartozó hatfokozatú manuális váltóval ennél 0,2 másodperccel rosszabban teljesít. A négyhengeres változat alapkivitele elsőkerék-hajtású, a V6-os quattro-t viszont összkerék-hajtással látják el.