Világújdonságként kérésre intelligens lámparendszerrel szerelik fel az autót. Ebben adaptív fényszórók szerepelnek, amelyek a vezetési és az időjárási helyzetnek megfelelően működnek. A tompított fényszóró megnövelt hatómezőjének köszönhetően, a vezető hamarabb észreveszi a közlekedés többi résztvevőjét. Autópályás használatnál a fényszóró 90 km/óra felett automatikusan az út szélességének megfelelő fénycsóvát aktivizál, amivel 50 méterrel messzebbre lát a vezető, mint korábban.
Tíz motor szerepel az E-osztály kínálatában, közülük hat új illetve továbbfejlesztett változat. A dízel paletta a megújult 136 lóerős E 200 CDI-től indul, amit a 220 CDI (170 LE), 280 CDI (190 LE), 320 CDI (224 LE), 420 CDI (314 LE) változatok követnek. Ősszel az USA-ban bemutatkozik az E 320 Bluetec is. Ez a modell további üzemanyag-megtakarítást eredményez amellett, hogy teljesíti a szigorúbb környezetvédelmi előírásokat. Európában csak 2008-ban várható az új technológia megjelenése személyautókban.
A legkisebb benzines a kétliteres kompresszoros 184 lóerővel, de mellette van 3.0 (231 LE) és 3,5 literes V6-os (272 LE) is. Az E-osztályba is bekerül az S-osztály-ban bemutatott 5,5 literes új V8-as, 388 lóerővel. Ez azonban csak játékszernek tűnik a 6208 köbcentis blokkhoz képest, ami 514 lóerőt tud, nem mellékesen 630 newtonméter nyomatékkal megtámogatva. Az E 63 AMG 4,5 másodperc alatt gyorsul százra, a BMW M5 ideje 4,7 másodperc.
Az autó értékesítése júniusban kezdődik Európában, amit néhány hónappal később követ az észak-amerikai árusítás. 29 változat közül válogathatnak a vevők, ezek közül 16 limuzin 13 pedig kombi kivitelben készül.