Az év első két hónapjában Magyarországon a 2005-ös év hasonló időszakához hasonlítva 14,2 százalékkal nőtt az eladott új autók száma. Az értékesített 25 387 darab gépkocsiból a legnagyobb számban a Suzuki Swift fogyott. A dízelmotoros autók részaránya kicsivel több, mint 20 százalék.
Nyugat-Európában viszont az első két hónapban kissé csökkent a dízelek részaránya. Európa piacain – erős növekedés után – a Volkswagen modelljei voltak a legkeresettebbek, amelyek 10 százalék körüli részt kanyarítottak ki a piac egészéből. A dobogón a Renault és az Opel következik, de mindkét gyár kisebb eredménnyel zárta az év első hónapjait, mint egy esztendővel korábban.
A Volkswagen és a Peugeot mellett még a Fiat tudta növelni eladásait. Hála az új Grande Puntónak, az olasz autógyár figyelemreméltó, 19,8 százalékos növekedést könyvelhetett el, míg a Mercedes a B, az M és az S-osztálynak köszönheti 10,9 százalékos növekedését.
Az új Punto volt Európa legjobban fogyó modellje, amelyet a Renault Clio és a Ford Focus követ, minimális különbséggel. Legnagyobb mértékben a VW Passat értékesítése nőtt az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest, 103 százalékkal, ami a kombi bevezetésének köszönhető.
Európában 2,6 százalékos volt az újautó-piac növekedése, bár néhány államban, így Luxemburgban, Norvégiában, Lengyelországban és Szlovákiában számottevően csökkent az értékesített gépkocsik száma.
A városi miniautók toplistáját a Fiat Panda vezeti, a luxuskocsik körében pedig az új Mercedes S-osztály a legmenőbb, amelyet szoros versenyben követ az Audi 8-as, illetve a BMW 7-es sorozata.
Az alsó középkategóriát a Golf és az Opel Astra uralja, míg a felső középkategória legjobban keresett modellje a Volkswagen konszern Passatja. Ebben a kategóriában a Peugeot 407 és a Skoda Octavia sikerének köszönhetően 11 százalékkal több autó fogyott, mint egy esztendővel ezelőtt. A kisautók közül a Punto és a Clio szaladt a legjobban, míg az egyterűek között a Mazda 5 után az Opel Zafira volt a legkelendőbb.