Minden autógyár történetében előfordulnak kisebb-nagyobb hibák, miután egy hosszú időn át tesztelt modelljük piacra kerül. A statisztikák szerint bárkinél előfordulhatnak ilyen gondok, még a legnevesebb gyárak sem kivételek ez alól. Így fordulhatott elő, hogy a Ferrari 360 Spidernek menet közben magától kinyíltak az ajtajai, nem beszélve a rénszarvasteszten megbukott A-osztályú Mercedes-ről.
Ennek ellenére a visszahívások nem csupán a gyatra összeszerelés, vagy a konstrukciós hibák miatt fordulnak elő, hanem a vásárlók iránti felelősségérzet – és a józan üzletpolitika – jelei. Érdekes, hogy a VOSA (Vehicle and Operator Service Agency) felmérése szerint a legtöbb visszahívást az autói kitűnő minőségéről híres Honda rendelte el.
Néha azonban az is előfordulhat, hogy a visszahívás és az utólagos módosítás nem ad megfelelő megoldást egy problémára, netán a várható túl nagy költségek miatt marad el a vevők megfelelő tájékoztatása a márkanevet megtépázó szervizakcióról. Ez természetesen nem etikus dolog egy autógyártól.
Amerikában nemrég döntöttek 10 000 darab R-osztályú Mercedes szabadidőautó visszahívásáról. Eddig számos kocsiban találtak hiányos menetet a második sorban lévő biztonsági öveket rögzítő csavarokon. Gondot jelenthet az önindító hibás bekötése is, amely az elektromos rendszerben okozhat problémákat. Európában nem tervez visszahívást a gyár, a korábban vásárolt R-osztállyal rendelkező tulajdonosok a gyár szervizében érdeklődhetnek a részletek felől.
Szintén a biztonsági-övvel kapcsolatos problémák miatt hív vissza a Lexus 57 000 darab IS és GS modellt. Itt az első üléseknél jelentkezhet a meghibásodás, amit a kérdéses alkatrészek ingyenes cseréjével orvosol a gyártó. A Mazda sem ússza meg a visszahívást, igaz itt csupán 2 600 Amerikában eladott autónál lehet gond a légzsák és a kürt környékén, extrém alacsony hőmérsékleten.