Készül a 300 lovas Focus RS
Mégis utódot készítenének a körülrajongott Escort Cosworth-nak a Ford fejlesztői. A kocsi saját korában igazi unikumnak számított 2.0 literes turbómotorjával és összkerék-hajtásával. Ahogy most a Mitsubishi Lancerből, akkor az Escort-ból épült sok-sok versenyautó. Az előző modellből készült Focus RS, bár turbómotoros volt, csak az első kerekeket hajtotta.

Sokáig tagadta a Ford az új autó létrehozását, de a lesifotósoknak sikerült lencsevégre kapni Svédországban a fejlesztés alatt álló kocsit. Az első információk szerint a Ford a már meglévő technológiák felhasználásával szeretné alacsonyan tartani a fejlesztési költségeket.

Így a Focus RS a Volvo S60R/V70R modellpáros technikájára épül. A Focus ST-hez hasonlóan az RS-ben is 2,5 literes öthengeres turbófeltöltős motor lesz. A motor marad az S60-ban megismert, de továbbfejlesztett turbót kap.

Várhatóan 300 lóerőt teljesít majd az erőforrás, a forgatónyomaték maximuma pedig 400 newtonméter felett lesz. Ezzel körülbelül 5,5 másodperc elegendő ahhoz, hogy a kocsi álló helyből indulva 100 km/órával száguldjon, az RS végsebessége várhatóan 250 km/óra lesz.

A hatfokozatú manuális váltó és a Volvo intelligens összkerék-hajtása is része lesz az RS csomagnak. Vélhetően az állítható futóművet is átemelik az R modellekből. Az autó beszállítói is segítik majd a versenyautós érzés kialakítását, hiszen, ha hinni lehet a híreknek, az OZ szállítja a felniket, a Recaro az üléseket, a Sachs a lengéscsillapítókat, a Garrett a turbókat, az AP Racing pedig a kuplungot.

Egyelőre azonban még messze a bemutató időpontja, várhatóan 2008-ban kezdődik az autó értékesítése. Turbós benzines, összkerék-hajtású utcai sportautót jelenleg a Mitsubishi (Lancer EVO IX) és a Subaru (Impreza WRX STi) kínál. A Mazda6 MPS szintén turbós és összkerekes, de egy polgáribbra hangszerelt sportlimuzin. Ezek ára 9,4 (Mazda) és 11 millió forint között szóródik.