Sokáig tagadta a Ford az új autó létrehozását, de a lesifotósoknak sikerült lencsevégre kapni Svédországban a fejlesztés alatt álló kocsit. Az első információk szerint a Ford a már meglévő technológiák felhasználásával szeretné alacsonyan tartani a fejlesztési költségeket.
Így a Focus RS a Volvo S60R/V70R modellpáros technikájára épül. A Focus ST-hez hasonlóan az RS-ben is 2,5 literes öthengeres turbófeltöltős motor lesz. A motor marad az S60-ban megismert, de továbbfejlesztett turbót kap.
Várhatóan 300 lóerőt teljesít majd az erőforrás, a forgatónyomaték maximuma pedig 400 newtonméter felett lesz. Ezzel körülbelül 5,5 másodperc elegendő ahhoz, hogy a kocsi álló helyből indulva 100 km/órával száguldjon, az RS végsebessége várhatóan 250 km/óra lesz.
A hatfokozatú manuális váltó és a Volvo intelligens összkerék-hajtása is része lesz az RS csomagnak. Vélhetően az állítható futóművet is átemelik az R modellekből. Az autó beszállítói is segítik majd a versenyautós érzés kialakítását, hiszen, ha hinni lehet a híreknek, az OZ szállítja a felniket, a Recaro az üléseket, a Sachs a lengéscsillapítókat, a Garrett a turbókat, az AP Racing pedig a kuplungot.
Egyelőre azonban még messze a bemutató időpontja, várhatóan 2008-ban kezdődik az autó értékesítése. Turbós benzines, összkerék-hajtású utcai sportautót jelenleg a Mitsubishi (Lancer EVO IX) és a Subaru (Impreza WRX STi) kínál. A Mazda6 MPS szintén turbós és összkerekes, de egy polgáribbra hangszerelt sportlimuzin. Ezek ára 9,4 (Mazda) és 11 millió forint között szóródik.