Jaguarba általában tisztességes méretű, 4,2 literes V8-as, de legalább háromliteres V6-os motort képzel az ember. Ezekkel azonban bajosan lehet a 85 literes tank tartalmával 1609 kilométert autózni. Az XJ 2,7 literes, ikerturbós dízelmotorral elért 5,3 literes átlagfogyasztást több vezető, egymást felváltva hozta ki a kocsiból. 60-90 percenként váltották egymást a sofőrök, akik közúton, forgalomban tették meg egy tankkal az 1000,2 mérföldes távot.

Biztonsági okokból mindig két ember ült szériakivitelű Jaguarban, amelyben plusz extraként navigációs berendezés, műholdas telefon és DVD-lejátszó is helyet kapott. A tesztben résztvevők úgy nyilatkoztak, hogy bár végig bíztak a sikerben, de a Jaguarral elért remek fogyasztási eredmény még őket is meglepte. Szerintük bebizonyosodott, hogy az alumínium karosszériás dízel XJ az egyik legtakarékosabb luxusautó. Ugyanezt a Forddal közösen fejlesztett motort építették az általunk is tesztelt Peugeot 607-esbe, egy turbóval pedig a Land Rover Discoverybe és a Range Rover Sportba.