A németek a legjobbak
Egy és hat év közötti autók megbízhatóságát vizsgálva készítette el 2005-ös hibastatisztikáját Németország legnagyobb autóklubja, az ADAC. A listába csak olyan autók kerülhettek, amelyeket legalább három éve vannak piacon és legalább évi 10 ezer példány kel el belőlük.

Az eredményt a német sárgaangyalok által leadott 1,96 millió hiba alapján állította össze az ADAC. Legtöbbször elektromos hiba miatt riasztották a szerelőket (35%), a motorral mindössze a segélyhívások 7,7 százalékánál volt gond.

Kis autók: Az első két helyen nem történt változás, továbbra is az Audi A2-es vezet a MINI elött. Nagyot lépett előre viszont a Honda Jazz, amely a hetedik helyről a dobogó harmadik fokáig jutott. A további helyeken a VW Lupot, az Opel Corsa és a VW Polo követi. A kisautók között ebben a statisztikában a Mazda2 (22.), a Fiat Punto és a Hyundai Getz zárja a sort.

Alsó középkategória: Ebben a kategóriában a legmegbízhatóbb választás a Mazda 323, mögötte a VW Beetle és a Honda Civic áll az összesítés elején. A korábbi évek győztesei, a Mercedes A-osztály, a Ford Focus és a Toyota Corolla a középmezőnybe csúsztak. A Fiat számára rossz hír, hogy a tabella utolsó helyét a Bravótól, utódmodellje a Stilo vette át.

Középkategória: Miután sikerült javítani az elektronikai rendszerén, a Mercedes C-osztály megszerezte a kategória első helyét. Ezzel legfőbb riválisait előzi meg a megbízhatósági versenyben, a BMW 3-ast és az Audi A4-est. A korábbi győztes Mazda6 legújabb modelljei több hibát produkálnak, mint a elődeik, így a japán autó a negyedik helyre csúszott. Ebben a kategóriában a Volvo S40/V40/V50 (11.) és Renault Laguna zárja a sort.

Felső kategória: Teljes a német siker ebben a kategóriában, az Audi A6 vezet, a Mercedes S- és E-osztály előtt. Itt ugyanez volt a sor a korábbi években is. Hátul az Opel Signum és az Omega modelleket találjuk.

Sportkocsik/Kabriók Bajor sikert hozott a nyitott autók összevetése, ahol a 3-as Kabrió, megelőzte a Mercedes SLK és CLK modelljeit. A negyedik helyre a Peuget 206 CC került.

Terepjárók: Az előző évi eredményhez képest változás történt a szabadidőautók között. Most a Toyota RAV került az élre, átvéve a vezetést a Mercedes M-osztálytól.

Egyterűek: Két japán modellt találunk a az első helyeken az egyterűek között. Mazda Premacy áll az élen megelőzve e a Mitsubishi Space Start. A harmadik helyen ebben az összevetésben a VW T4/T5 áll. Ebben a kategóriában a Mercedes V-osztály/ Viano/ Vito sorozat áll a tabella legvégén.