Hibrid nem, szuperdízel igen
Túl azon, hogy a közelmúltban 2000 alkatrész átalakításával megújították az E-osztályt, a Mercedes-Benz további motorokkal szélesíti a kínálatot. Jelenleg öt benzines és ugyanennyi dízelmotor közül választhatnak a vevők és rendelkezésre áll még egy földgázzal is működő változat.

A júniustól kapható új modellsorozatban először ősszel várható bővítés, amikor az Egyesült Államokban bevezetik az E 320 Bluetec-et. A különleges katalizátoroknak köszönhetően ezek a járművek jóval tisztábbak, mint a hagyományos dízelmotorral szerelt társaik. A Bluetec dízelt speciálisan az amerikai piac dízelesítésére dolgozták ki, ám 2008 után Európában is bevezetik.

Hagyományos motorokkal is kiegészítik a limuzin kínálatát, ugyanis az E63 AMG és az E500 alá egy újabb V8-ast is bevet később a német gyártó. Az új Mercedes szabadidőautóban, a GL-ben bemutatott 340 lóerős „450”-es motor is bekerül a kocsiba. Szintén ismert már a 350 CGI blokk is, amit eddig a CLS-hez lehetett választani. A 292 lóerős V6-ost második generációs közvetlen befecskendezéses rendszer látja el üzemanyaggal.

Bár már kész a DaimlerChrysler hibrid hajtóműve, amit a BMW-vel és a General Motors-szal közösen fejlesztettek ki, annak bevezetésére a következő járműgenerációig várni kell. Nem a hibrid motor miatt, hiszen az kényelmesen elfér a motor mellett, de az akkumulátorok elhelyezése már komolyabb probléma.