Az ötliteres, V10-es, 507 lóerős erőforrás, amit az M5-ös és az M6-os gépházteteje alatt lehet megtalálni, már 2005-ben is elnyerte ezt a címet. A BMW-nek még számos más díjat sikerült begyűjtenie, övék lett a 2.5 liter és 3 liter közötti kategória legjobb motorja, amit az 535d-be szerelnek be, de a 3 és 4 liter közti kategóriában is elhozták a díjat az M3-ban és a Z4 M-ben használt 3,2 literes erőforrással.
Sorozatban harmadik éve a Toyota Prius 1,5 literes hibridje bizonyult a legtakarékosabbnak, amely a hagyományos belső égésű motorok 14 százalékos hatásfokával ellentétben 32 százalékot teljesít. Szintén evvel nyerték el az 1,4 és 1,8 liter közti kategória első helyét is.
Egy liter alatt a Honda 995 köbcentiméteres motorja vitte el a pálmát, amelynek idén komoly vetélytársa akadt a Toyota Aygóban is bevetett motor személyében. Az Insight háromhengeres 68 lóerejéhez az autóban még egy villanymotor is hozzátesz nyolcat.
Az év legjobb új fejlesztésű motorjának járó díjat a Volkswagen 1,4-es TFSI motorja kapta. 170 lóerejét a kompresszor és a turbófeltöltő együttes használatával sikerült kicsiholni a blokkból. 1,8 és 2,0 liter között szintén VW győzelem született az 1984 köbcentis turbós FSI személyében.
Idén első ízben a Subaru is begyűjtött egy kategóriagyőzelmet, ők a 2,5-ös, szintén turbós négyhengeres boxerrel, ami az Imprezán és a Foresteren kívül a Saab 9-2X-ben is megtalálható, vitték el a kategória első helyezését.