Új Opel Koreából
Az új modellel az Opel igyekszik betörni Európa legjobban bővülő piaci szegmensébe. 1998-óta a szabadidőautók részesedése megduplázódott a kontinensen, a kezdeti három százalékról hatra emelkedett és a szakértők további dinamikus növekedést várnak.

A lényeg a dízel

Kezdetben mindössze háromféle motorral lesz kapható az Antara. A gyár várakozásai szerint a 150 lóerős, 2,0 literes közös nyomócsöves dízel lesz a legnépszerűbb erőforrás, ami ötfokozatú manuális váltóval és a V6-os motorhoz kínált automatával is megvásárolható. A csúcsváltozatban 3,2-es V6-os benzines motor lesz majd, ami nagyon hasonlít a Vectra és a Signum hathengereseire és 224 lóerő leadására képes.

Alapkivetelben 2,4 literes, 141 lóerős benzines motort építenek az autóba, amit Nyugat-Európában 26 800 eurós (7 millió forintos), a gyártó szerint az autó értékéhez képest alacsony áron kínálnak majd.

A közönség első ízben a szeptember végén nyíló Párizsi Autókiállításon láthatja majd élőben az ötajtós, ötszemélyes szabadidőautót. A tanulmány 2005 őszén Frankfurtban volt látható.

Télen itthon is

Nagy hasmagasság, méretes kerekek, körben robosztus védőelemek határozzák meg a 4,57 méter hosszú, 1,85 széles, 1,70 m magas autó karakterét. Utasterét a megszokott szabadidőautós értékrend szerint alakították ki, és a rokon Chevrolet Captivával ellentétben nem lesz rendelhető 5+2 üléssel. Hazánkban várhatóan ez év végétől lesz megvásárolható az Opel új szabadidőautója, amelyet Dél-Koreában gyártanak.