Leon FR turbómotorokkal
Ahogy a Seat Altea vagy Skoda Octavia esetében, a Madridban most bemutatott Seat Leon-nál is két teljesen különböző motor kerül a sportváltozatba. Mindkettő kétliteres és turbófeltöltővel üzemel, de az egyik gázolajjal, a másik benzinnel megy.

A Leon FR 2.0 TFSI teljesítménye 200 lóerő, maximális forgatónyomatéka pedig 280 newtonméter 1500 és 5000-es fordulatszám között folyamatosan. Ez elég arra, hogy a kocsi 7,3 másodperc alatt gyorsuljon 100 km/órára, és akár 229 km/órával is száguldjon.

Ezzel szemben az FR TDI csak 170 lóerős, ám csúcsnyomatéka 350 newtonméter. Ennek köszönhető, hogy csak 0,9 másodperc a lemaradása, azaz 8,2 másodperc alatt éri el álló helyből a 100 km/órát. A dízelmotoros sport Leon végsebessége 214 km/óra.

Ám komoly előnye a dízelnek, hogy átlagosan hat litert fogyaszt szemben a gyáriak szerint vegyes üzemben mindössze 7,9 liter benzint elégető TFSI-vel. A valóságban várhatóan ennél is nagyobb lesz a különbség, hiszen amíg a dízellel könnyen hozható hét literes átlag, addig a benzines vélhetően nehezen tartható tíz liter alatt.

Egyedi spoilerek teszik azonnal felismerhetővé az FR modelleket, amelyek egyértelműen a WTCC sorozatban is részvevő versenyautókra emlékeztetnek. Ezek mellett a polírozott, rozsdamentes acélból készült kipufogóvégek, és az ezüstszínű külső visszapillantó tükrök jelentenek különbséget. Az FR modelleket 17 colos felnivel szerelik, amik felárért 18 colosra is cserélhetők.

Belülre sportülések, bőrborítású kormány és váltógomb illetve fémhatású borítások kerültek. A szokásos fekete háttér helyet az FR modellekben fehér színű borítás került a műszerfal óráihoz.

A Leon FR bemutatójával egyszerre az Altea FR-ben is bemutatkozott a 200 lóerős 2.0 TFSI motor. Eddig az Altea FR, csak dízel változatban volt kapható. Az Altea FR 220 km/h végsebességre képes, és 7,7 másodperc alatt képes nulláról 100 km/órára gyorsulni.

Az új Leon a versenypályán is megállja a helyét: