Eredetileg 75 kW-os erőforrást terveztek a járműbe, de a rekorddöntéshez ez kevésnek bizonyult. Ennek helyére később 225 kW-os turbina került, mely tizenkétezres percenkénti fordulatszámon ad ekkora teljesítményt.
A 33 centiméter átmérőjű gőzturbinát négy fúvókán keresztül táplálják a kazán gőzével. Maga a kazán, amely négy egymástól független elemből áll, a vezető ülése mögé került.
Hogy minél könnyebb és egyszerűbb legyen a szerkezet, kimaradtak a járműből a kondenzáló, gőzvisszanyerő berendezések, így a fáradt gőz a turbina után végül a szabadba jut.
A gőzhajtású járművel elért sebességi rekord megdöntéséhez nincs szükség különleges, extra igénybevételekre tervezett abroncsra, így hagyományos abroncsokon gördül a szivar alakú gőzgép. Négy tárcsafék lassítja a rekordautót, de emellett még fékezőernyő is segíti a gyors megállást.
Mivel nem életbiztosítás a 34 bar nyomású, 385 °C-os gőz és a gázkazán előtt ülni, biztonsági berendezéseknek is jutott hely a gőzhajtású autóban. Ha kigyulladna valamelyik kazán, a rendszer azonnal leállítja fűtést, majd a légmentesen lezárható égésteret nitrogénnel árasztja el.
A cél a 200 mérföldes (321,8 km/órás) határ átlépése, de a tervezők szerint az autó akár a 215 mérföldes (346 km/órás) sebesség elérésére is képes lehet. A korábbi, nem hiteles rekord megdöntéséhez azonban 234 km/órás sebesség is elég.