A kompresszorral és turbófeltöltővel párhuzamosan lélegeztetett motort eddig a Golf GT-be szerelték 170 lóerős teljesítménnyel, de a jövőben bővül a kör. Nálunk már járt a hasonló motorral szerelt VW Touran TSI, amelyben az új fejlesztésű motor visszafogott 140 lóerős változata szerepelt.
Ugyanez a hajtómű kerül a 2007-es modellévtől a Golf és a Golf Plus modellekbe is. A hatfokozatú váltóval kombinálva 8,8 másodperc alatt gyorsul a Golf százra, míg végsebessége 205 km/óra. Emellé 7-7,2 literes átlagfogyasztást ígér a gyár. A Golf Plus fél másodperccel rosszabbul gyorsul és két decivel többet fogyaszt.
Mindkét modell kínálata új alapmotorral is gazdagodik. Az 1390 köbcentis motor legnagyobb teljesítménye 80 lóerő 5000-es fordulatszám mellett. 132 newtonméteres maximális nyomatékát 3800-as percenkénti fordulatszám mellett éri el a blokk. Ezzel erősen visszafogott produkcióra képesek a kocsik. A Golf 13,9, a Golf Plus 15,2 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót, végsebességük 168 illetve 165 km/óra.