Újabb olasz motorlegenda?
A legendás Vespa gyártója igazi technikai csemegével lepte meg a márka rajongóit az MP3-névre keresztelt motor személyében.

Hogy miért is van szükség három kerékre? A gyártó szerint a plusz kerék nagyobb biztonságot, stabilabb motorozást kínál. Ezen felül a kétkerekű robogókkal összehasonlítva a jármű féktávja is jelentősen, 20 százalékkal csökkent a harmadik kerék használatával.

Hogy kanyarban se legyen gond a három kerék, négy csuklópántos, paralelogramma alakú felfüggesztése akár 40 fokos oldaldőlést is lehetővé tesz, így az MP3-as Piaggio-t kétkerekű társaihoz hasonlóan dinamikus módon lehet vezetni.

Kétféle motorral vásárolható meg az MP3-as robogó, az egyik a Piaggio Quasar nevű 250 köbcentiméteres, négyütemű, négyszelepes vízhűtéses blokkja, a másik pedig 125-köbcentis, Leader fantázianevű blokk.

Annak érdekében, hogy télen se kelljen csupán a garázsban tárolni a motort, különleges téli kiegészítőket is ajánlanak a robogóhoz. Többek között nagyobb szélvédőt, kézvédőket, téli gumikat és 48 literes plusz csomagtartót is rendelhetnek a vásárlók háromkerekű motorjukhoz.

A mindössze 420 mm széles motor 65 literes, ülés alatti csomagtartójában két sisaknak jut elegendő hely, de akár egy méter hosszú tárgyat is el lehet benne rejteni.