Néhány éven belül hazánkban is megszűnhet a regisztrációs adó. Jelenleg az EU huszonöt tagállamából csupán tizenhatban alkalmazzák, ahol az adó mértéke 200 és 16 000 euró között mozog.
A megszűnő adó helyett új, úgynevezett éves üzembentartási adót fognak kivetni, amelyet nem csupán az új autók után, hanem minden gépkocsi után ki kell majd fizetni.
Kovács László, az Európai Bizottság adó- és vámügyi biztosa szerint az új rendszer azért lesz nekünk jó, mert így a többszázezres, esetenként milliós nagyságrendű, egy összegben fizetendő regisztrációs adó helyett lehet majd apróbb részletekben, éveken keresztül fizetni. Ne legyenek illúzióink, minden bizonnyal többet, mint korábban – mondjuk mi.
Jelenleg olyan rendszer működik, ami nem jó a vásárlónak, sem a kereskedőknek, de még az autógyárak dolgát is megnehezíti, hiszen a piacra kerülő modellek árát úgy kell meghatározniuk, hogy azt még az állam regisztrációs adóval tovább növeli.
A Belügyminisztérium és a VPOP nyilvántartási rendszerének néhány hónappal ezelőtti összekapcsolása is komoly bevételnövekedést hozott az államnak, hiszen így könnyebben kiszűrhetők azok, akik megpróbálják elkerülni a díjfizetést. Sőt, két évre visszamenően megvizsgálták, kik nem fizették be a regisztrációs adót és hamarosan több milliárdos bevételt várnak az elmaradt díjak beszedésétől.
A tervezett üzembentartási adó mellé az autósokra az állam kiró kötelező felelősségbiztosítást, súlyadót, átírási illetéket, cégautó adót. A benzinkutakon is adózunk, az üzemanyagok árának két harmada az államot illeti, amit fizetünk békésen az autópályadíj, a parkolási és ki tudja még milyen címen beszedett díjak mellé.