Fabiák felett

Míg a népi nagyautók jórészt kikoptak Európából (Scorpio, Omega) és a középkategória (Vectra, Laguna) ázsiója folyamatosan esik, a kiskocsik között egyre színesebb és gazdagabb a világ. A Peugeot például a 107, a 206 és az 1007 fölött még lát lehetőséget egy jóval nagyobb, drágább és komolyabb autóban.

Nagyon egyre gondolnak az autógyárak mostanában. Az utóbbi időben csupa sokkal terebélyesebb, sokkal kulturáltabb, csendesebb és lehetőség szerint öt csillagos töréstesztű kisautó jött ki. A Yaris más, mert az új is rövidebb, mint a többi elődje, de a trend egyértelmű és a 403 centis 207 sem kivétel ez alól.

Nem egyszerűen jobb lett a 207 a 206-nál, lelépi elődjét, amely soha nem volt a kisautók élvonalában. A 207-ben eleve az üléshelyzet sokkal jobb, mert a kormány végre nem ferdén és méterekre meredezik az embertől, ráadásul tengelyirányban is állítható.

Ez döntő előrelépés, de más is tetszett az autóban. A hazai bemutatón egy 3 ajtós Sportyt sikerült kipróbálni, a 109 lóerős HDi motorral, ráadásul a Pilis legjobb részein. Annak, aki szeret vezetni és nem lesz rosszul az autóban, Dobogókő környéke ideális hely.

Sokszor esőben és ködben, nem is lassan mentünk kanyarról-kanyarra, ami egy ismeretlen autóval megterhelő lehetne. A 207-tel cseppet sem volt fárasztó sietni, kifejezett biztonság- és védettségérzetet nyújt a merev karosszéria, a nagyon stabil futómű és a kulturált zajszint.

A 207-ben a legnagyobb dízelmotorral van elég erő ahhoz, hogy ne hiányoljuk a BMW-vel közösen fejlesztett 1.6-os turbó benzinest, amely csak később debütál. A 207-ben is túl vastag az A-oszlop, szűk kanyarokban itt is előtte-mögüle kell kisandítani.


Hátrafelé legalább ilyen súlyosan áttekinthetetlen a 207, kár, hogy a gyár nem segít tolatóradarral a parkolásban. Az eszköz nem volna drága (60 000 forintért mérik), csakhogy az Urban és a Trendy kivitelhez nem elérhető, csak a két gazdagabban extrázott modellben (Sporty/Premium és Féline).

Mint a nagyra nőtt új kiskocsi generáció többi tagja (Grande Punto, Clio III, Corsa D), a 207 ára is messze van a kétmilliós indulóra akciózott régebbi konkurensektől. 2 780 000 forintot kérnek a legolcsóbb 207-ért, de a 75 lóerős benzinesek csak szeptembertől lesznek elérhetők.

Momentán a 88 lóerős 1.4 16v az alapmodell, ez pedig 3 ajtóval 2,9 milliótól kapható, az ötajtós felára 80 000 forint. A legerősebb benzines első körben a 109 lóerős ezerhatos. A dízelek között a 68 lóerős 1.4 HDi és a 109 lóerős 1,6 literes közé ékelődik a 90 lovas 1.6 HDi fix lapátgeometriájú turbófeltöltővel.

Míg a Ford Focus-ban és a Citroën C4-ben alapáron csak 2 első légzsák van, a drágának tűnő 207-ben helyből van négy. A 207 1.4 HDi dízellel és öt ajtóval 3,3 millió forintba kerül az alap 207 Urban, míg a Féline felszereltségű 1.6 HDi listaára 4,9 millió forint.

Ezért a pénzért teljes felszereltség jár, amiben van ESP, kanyarfényszóró, tolatóradar, MP3-as CD-s rádió, automata klímaberendezés és gyönyörű panoráma üvegtető. A vezess.hu ülésfűtés baráti köre örömmel látta az extralistában a téli csomagot, csupán 50 000 forintért.