A hajtásról bármilyen belső égésű motor gondoskodhat, és a felhasználható üzemanyagok között megtalálható a hagyományos benzinen, földgázon, alkoholon kívül a hidrogén is. Tilos viszont az indítómotor kivételével bármilyen elektromos motor használata, valamint a jármű tolása is.
Természetesen nem elegendő csupán az áramvonalas és roppan takarékos szerkezeteket megépíteni, a pályán is jól kell vele bánni, hogy minél kevesebb üzemanyaggal minél messzebbre jusson a versenyző.
Az idei győztes 15 670 kilométert képes megtenni 4,5 liter üzemanyaggal, míg az eddigi világrekord 17 228 km. Evvel az autóval elméletileg egy közepes méretű üzemanyagtartállyal többször is körbe lehetne utazni a Földet. Figyelemreméltó eredmény, hogy a verseny első nyolc helyezettje mind 2000 kilométernél is többet tudott megtenni, egyetlen liternyi üzemanyaggal. A fogyasztási értékeket angol gallonból (4,5 liter) számítottuk át, nem pedig amerikaiból (3,8 liter).
Elsőként 1985-ben rendezték meg a Shell Eco-Marathon nevű versenyt, ahol az indulók száma még a húszat sem érte el. A múlt vasárnap megrendezett futamon viszont már kétszáznál is több csapat mérte össze erejét.
Ennek a versenynek is van magyar megfelelője , ahol sokkal fejlettebb, ötletesebb járművekkel lehet találkozni. Üzemanyag fogyasztásuk egyáltalán nincs és némi sörrel a világ végéig is elmennek, hála a magyar mérnökök találékonyságának.