A Honda mérnökeinek azonban sikerült kiküszöbölni ezeket a hátrányokat, így az általuk fejlesztett növényekből, főként kukoricából készülő alapanyagok, már puhák, kellemes tapintásúak. Kiválóan ellenállnak a napsugaraknak, és hosszú időn keresztül megtartják eredeti színüket, nem fakulnak ki idő előtt. Ezeknek a tulajdonságaiknak hála, biztonságosan alkalmazhatók az autók utasterében, üléshuzatok, ajtókárpitok, illetve szőnyegek alapanyagaként.

Hogy jó példával járjon elől, a Honda ezeket az anyagokat a várhatóan három éven belül piacra kerülő üzemenyagcellás modelljébe már be is építi.

Az új, környezetkímélő anyagok használatával autónként 5 kg-mal kevesebb CO2 kerül a Föld légkörébe, és az autógyár 10-15 százalékkal kevesebb energiát használ fel, mint ha hagyományos műanyagokat állítana elő.

A Honda amerikai központjában korábban is adtak a környezetvédelemre, hiszen az épület székei újrahasznosított lökhárítókból, padlója elhasznált gumiabroncsok, míg tapétája régi telefonkönyvek felhasználásával készült.