Hidrogénnel két éven belül
Továbbra is a hidrogénben bízik a BMW a jövő üzemanyagaként. Hidrogénből rengeteg van a földön, nem fosszilis eredetű, környezetbarát és aránylag könnyen előállítható. Emellett égése után csupán ártalmatlan vízgőz távozik a kipufogóból és folyékony halmazállapotában majdnem háromszor annyi energia nyerhető ki belőle, mint a benzinből.

Kétféle mód is van a hidrogén autókban történő felhasználására, az egyik az üzemanyagcella segítségével, a másik pedig az átalakított, de hagyományosnak nevezhető dugattyús, belső égésű motorban történik.

A BMW az utóbbit képzeli el erőforrásként, mivel könnyebb, nagyobb teljesítményű, olcsóbb és egyszerűbben beilleszthető a már meglévő gyártósorok profiljába, mint az üzemanyagcella. Ennek ellenére az üzemanyagcellák használatát sem vetik el, véleményük szerint ennek a járművek elektromos berendezéseinek táplálásában juthat komoly szerep.

Mivel egyelőre hidrogénkutakból elég kevés van világszerte, és két éven belül nem valószínű tömeges elterjedésük, így a hamarosan érkező modellek hidrogén mellett benzinnel is üzemelnek majd.

Elsőként a BMW fogott hidrogénhajtású autó kifejlesztésébe, még 1978-ban. 2000 májusában 15 darab 750hL jelzésű modell kezdte meg tesztköreit, amelyek azóta már több mint 170 000 kilométert futottak.

A bajor autógyár nem csupán a hidrogénnel hajtott motorok kifejlesztését tekinti szívügyének, hanem a világ első nyilvános hidrogén kútjának megnyitásában is közreműködött, és a töltőfejek szabványosítását is szorgalmazzák.