Norbert Reithofer, a gyártásért felelős BMW igazgatósági tag a jövőben a rétegmodellek gyártását is saját üzemekben oldaná meg, csak kivételes esetben adna megbízást külső gyártónak, mint a Magna Steyr vagy a Karmann.
„Ha ma arról kellene döntenem, hogy egy új rétegmodellt egy beszállítónak adjak-e, sokkal inkább telepítenék oda egy már futó modellt, amire a keresletet nem tudjuk a saját kapacitásainkkal kielégíteni. Az új kocsit pedig, megfelelő technikai és üzemgazdasági feltételek esetén, magunk gyártanánk. A saját gyártórendszerünk is van már annyira rugalmas, hogy ezt a jövőben így csináljuk.” – mondta Reithofer.
Ez elsősorban a Magna Steyrt érintheti súlyosan. A beszállító jelenleg a BMW kisebbik szabadidőautóját, az X3-ast készíti grazi gyárában. Ahogy a BMW-konszerntől hallani lehet, ennek utódját már saját gyárukban készítenék a bajorok.
A Magna szakemberek véleménye szerint kemény dió lesz a megbízás elvesztését pótolni, ha a BMW csak akkor alkalmazza a beszállítót, amikor egy igen keresett modell miatt a saját kapacitásai szűkösnek bizonyulnak. Jelenleg jó 100 ezer X3-ast gyárt évente a Magna Steyr.