Tavaly májusban mutatkozott be a 420 CDI erőforrás, amely nevével ellentétben „csak” négy literes. Az E-osztályban 314 lovas motor az ML-ben 306 lóerőt tud, míg maximális forgatónyomatéka 700 newtonméter 2000-2600-as fordulatszámok között. Ezzel a kombinációval méltó ellenfele az ötliteres, 313 lőerős, dízel VW Touaregnek.
A harmadik generációs common-rail dízelmotor a legmodernebb technikát alkalmazza. Forgattyúsháza alumíniumból készült, a visszavezetett kipufogógázt hűtik az újrahasznosítás előtt, a pillangószelep elektronikus vezérlésű.
Ezzel igazán fickóssá válik a szabadidőautó, mindössze 6,5 másodperc telik el nullától százig. Végsebessége 235 km/óra. A hétfokozatú automata váltóval szerelt modell átlagos fogyasztása 2,3 tonnás súlya ellenére 11,3 liter körül alakul 100 kilométerenként.