Most azonban számos újdonság bevezetésével jelentősen feljavították a motort. A négyhengeres blokkhoz két párhuzamos működésű turbó kapcsolódik. Ezek, ahogy a BMW által bemutatott dízelmotornál egymást kiegészítve működnek. 2700-as fordulatszám alatt csak az egyik fix lapátozású turbó szállítja a levegő, csak e fölött kapcsolódik be fokozatosan a másik.
Az ikerturbó alkalmazásával a motor teljesítménye 173 lóerőre emelkedett, míg a maximális forgatónyomatéka 370 newtonméter már 1500-as fordulatszám mellett. Mindazonáltal átdolgozták a blokk égésterét és harmadik generációs common-rail befecskendezéssel juttatják a hengerekbe az üzemanyagot.
Ám nem csak a nagyobb teljesítmény volt a cél, hanem odafigyeltek a kisebb rezonanciára és zajra is, ami sokakat elriaszt a dízelektől. A sima járásról két kiegyenlítő-tengely gondoskodik. Szériában részecskeszűrővel szerelik a 173 lovas HDi-t, így az teljesíti az Euro IV-es emissziós normát.
Olajcserére 30 ezer kilométerenként van szükség az új erőforrásnál, viszont a vezérlés és az egyéb segédberendezések hajtószíjait úgy alakították ki, hogy karbantartásukra nincs szükség a gépkocsi élettartama alatt.