Az új váltó egyaránt képes a kuplungolás illetve a sebességváltás automatizálására, azaz manuális váltáskor a kormány mögötti fülekkel, illetve a hagyományos váltókarral kapcsolhatók a fokozatok, de kuplungpedált nem kell használni. Ilyen nincs is, a rendszer elvégzi a vezető helyett a tengelykapcsoló működtetését.
Automata üzemmódban a váltó mindent maga végez, de folyamatosan alkalmazkodik a vezető stílusához. A rendszer sport üzemmódra is kapcsolható, ilyenkor a kapcsolások gyorsabbak lesznek. Emellett emelkedőn/lejtőn történő indítást segítő rendszerrel is felvértezték a váltót.
Azért, hogy alacsonyan tartsák a fogyasztást, hatfokozatú kiosztással készül a váltó. Elsőként a C4 három és ötajtós modelljeihez, ott is az 1,6-os HDi változatokhoz lesz rendelhető. A 109 lóerős motor vegyes használatban 4,5 liter üzemanyaggal is beéri az új, elektronikus vezérlésű váltóval kombinálva.