A japán gyártó új, takarékos 1,8 literes erőforrással, illetve fokozatmentes sebességváltóval száll harcba a környezetszennyezés ellen. Az új motort és váltót főként a kis, illetve közepes méretű modelljeibe szánja a Toyota.
Kutatások folynak a külső áramforrásról feltölthető úgynevezett „plug-in” hibrid modellek kifejlesztésével kapcsolatban is. Így akár az otthoni, akár a munkahelyi hálózatról lehetne tölteni a hibrid autók akkumulátorait, amivel tovább csökkenthető a légkörbe kerülő CO2 mennyisége. Jelenleg a Toyota szériagyártású hibridjeiben fékezéskor, illetve menet közben benzinmotorokkal töltik fel az akksikat.
Ezek mellett a bioetanol is fontos szerepet kap a Toyota jövőbeni terveiben. Hamarosan, a gyár minden motorja képes lesz a benzinhez kevert 10 százaléknyi alkohollal is üzemelni. Jövő tavasszal pedig tisztán alkohollal működő autókat mutatnak majd be, amiket a Brazil, később az amerikai piacra szánnak.
Brazíliában már több évtizedes hagyománya van az alkohol üzemenyagként történő felhasználásának, míg Amerikában csak mostanában terjed el a főként kukoricából előállított alkohol használata.