A Dodge bevállalja
Talán a nemzetközi bemutatón szerzett tapasztalatok, talán Nagy Gergő kollégám felvetése adta az okot, hogy itthon fedetlen női mellekkel tegyék emlékezetessé a Caliber bemutatót. A kinti táncoslányokkal ellentétben a mieink megmutatták. Azt már csak óvatosan jegyzem meg, hogy ecsettel össze is maszatolhattuk a fedetlen kebleket, pusztán reklám célból.

Vissza a valóságba

Mi ugrik be először a Dodge szóról? – tette fel jogosan a kérdést márka PR vezetője. Ha hallotta volna a Világ a kérdést, valószínűleg a népesség 99 százaléka egyszerre kiabálta volna a Viper szót. Ők arra a teherautó motoros izomautóra gondolnak, amivel másodpercek alatt tönkretehető az aszfaltozóbrigád több napi munkája. Ezzel az autóval csak keresztben lehet közlekedni, és iszonyatos mély hangon ordít, akkor is, ha csak végiggurulunk vele az utcán.

Ideje felébrednünk álmunkból! A Dodge nem csak izomkolosszus motorokat használ, gyengébb és takarékosabb hajtást is alkalmaz, ráadásul ezt családi autóba rakja. Ennek ékes példája a Dodge Caliber, ami mostani motorkínálatával nem igazi aszfaltszaggató, bár nemsokára lesz olyan is.

A Golf osztályba szánt Dodge kicsivel nagyobb, mint a konkurensei, és üde színfolt a már-már unalmas európai és japán kínálat mellett. Vagányabb, merészebb, ötletesebb az átlagnál, és ebben az osztályban még a megszokottnál kopogósabb műanyagok sem tűnnek fel igazán senkinek. Az elsőkerék-hajtás is teljesen „oké” ebben a szegmensben, de hotdog-gal a szánkban ez szentségtörésnek számít.

Így most a Calibert jelenleg a formaterv, sőt inkább kizárólag az autó orr-része teszi durvává, és egyedivé, oldalról-hátulról már lehetne dél-koreai is, belülről pedig tipikus amerikai vas, a motorok pedig szokványosak. Bár ez is teherautós egy kicsit, ez nem a motorja miatt, mint a Viper, hanem az említett, drabális, szögletes motorháztető teszi azzá, amin egy kamion méretű hűtőrács díszeleg, a márka kos emblémájával együtt.

Mögé idehaza az 1,8-as benzines és 2 literes turbódízelt motort lehet csak választani. Az előző DaimlerChrysler – Mitsubishi – Hyundai fejlesztés, míg utóbbi valamilyen rejtélyes módon a Volkswagentől származik.

Szerencsére nem csak egy kiherélt amerikaival van dolgunk, nemcsak kölcsönvett elemekből pakolták össze a Dodge-ot. A kreativitást jól tükrözi a csomagtérajtóból kihajtható két hangszóró, ami simán elég teljesítménnyel bír egy kerti parti kiszolgálásához, valamint a hátsó, elemlámpaként is funkcionáló világítótest, amit akár zsebre is vághatunk.

Kint Amerikában igazi lázadónak, felnőtt csínytevőnek mutatja be a Caliber vásárlót a Dodge, ez még inkább igaz lehet a hazai helyzetre. Itthon ellentétben az amerikai viszonyokkal, csak a jól menő, tökös gyerekek fogják megvenni az autót. Ennek oka, hogy kis motorral, alacsony felszereltéssek a Calibert nem árulják. Az 1,8-as benzines 4,7, a 2 literes dízel pedig 5,7 milliótól lesz elérhető. Az ár, a teljesítmény és az egyedi megjelenés egymással teljesen összecseng.