Jól jelzi az Audi fölényét Le Mans-ban, hogy ez a hatodik győzelmük az utóbbi hét évben. 2003-ban csak azért nem nyertek, mert a Volkswagen konszern másik leányvállalatáé, a Bentley-é lett a siker. Talán nem véletlenül.
A Frank Biela, Emanuele Pirro és Marco Werner által vezetett nyolcas számú Audi nyert, míg az esélyesebbnek tartott Dindo Capello, Tom Kristensen és Allan McNish műszaki problémák miatt csak a harmadik lett. Így a hétszeres Le Mans-i győztes Kristensen nem tudta megszerezni nyolcadik elsőségét.
Tavalyi eredményét megismételve, a Pescarolo csapat volt az Audik legnagyobb ellenfele, és idén is megszerezték a második helyet. A győzelmet azonban nem veszélyeztették, nem csak azért, mert a győztes Audi öttel kevesebbszer hajtott a boxba, de a pályán is gyorsabbak voltak valamelyest az ingolstadti kocsik.
A második helyen befutó autót Eric Helary, Franck Montagny és Sebastien Loeb kormányozta. Montagny a Forma-1-es Super Aguri csapat pilótája, Loeb pedig kétszeres ralivilágbajnok és vélhetően idén megszerzi harmadik címét is.
A csúcskategóriát képviselő P1-es autók mögött az Oliver Gavin, Olivier Beretta, Jan Magnussen trió ért célba egy Corvette-tel, megnyerve a GT1-es csoportot. Idén egyet előrelépve az abszolút negyedik helyig jutottak. Ők elsősorban a másik gyári csapattal, az Aston Martinnal voltak versenyben, akik begyűjtötték a kategória második helyét. Mindkét csapat második autója kuplungproblémával küzdött.
Meglepetésre a harmadik helyet nem gyári autó szerezte meg, hanem az idei Dakar Rali győztes Luc Alphand csapata. A francia pilóta és társai egy Corvette-tel indultak. A P2-es kategóriát az abszolút 13. helyen célba érő Binnie Motorsport tagjai, William Binnie, Allen Timpany és Yojiro Terada szerezték meg egy Lola Zytek típusú, épített autóval.
A Le Mans jellegét remekül szemlélteti a GT2-es kategória eredménye, hiszen 23 órán keresztül vezetett a Seikel Motorsport Porschéja, de akkor meghibásodott a váltó. Bár körülbelül tíz perc alatt megjavította a csapat, az addig a második helyen álló Panoz versenyautó átvette a vezetést.
Annyira igyekezett a német pilóta, hogy visszaszerezze az elvesztett győzelmet, hogy egyszer a korlátnak is nekicsúszott, így a siker a Tom Kimber-Smith, Richard Dean és Lawrence Tomlinson vezette egyedi sportkocsié lett. A harmadik helyre egy újonc ért oda, a Scuderia Ecossse Ferrari F430-as Chris Niarchos, Tim Mullen és a brit GT bajnok Andrew Kirkaldy irányításával.
Ötvenen vágtak neki a versenynek, amelyet végül csak huszonheten tudtak befejezni. Paul Belmondo és a Spyker csapat mindkét autója idő előtt „hajtott” a garázsba.
A 2006-os Le Mans-i 24 órás verseny végeredménye:
1. Audi Sport Team Joest LMP1 PIRRO E. 380 Box kiállás: 27
2. Pescarolo Sport LMP1 LOEB S. +4 Kör Box kiállás: 32
3. Audi Sport Team Joest LMP1 McNISH A. +13 Kör Box kiállás: 29
4. Corvette Racing LMGT1 GAVIN O. 355 +25 Kör Box kiállás: 25
5. Pescarolo Sport LMP1 COLLARD E. +28 Kör Box kiállás: 31
6. Aston Martin Racing LMGT1 PICCINI A. + 30 Kör Box kiállás: 26
7. Alphand Aventures LMGT1 GOUESLARD P. +34 Kör Box kiállás: 29
8. RML LMP2 NEWTON M. 343 +37 Kör Box kiállás: 29
9. Russian Age Racing LMGT1 PIQUET N. 343 +37 Kör Box kiállás: 31
10. Aston Martin Racing LMGT1 SARRAZIN S. +38 Kör Box kiállás: 26
11. ACEMCO Motorsports LMGT1 FITTIPALDI C. + 43 Kör Box kiállás: 31
12. Corvette Racing LMGT1 FELLOWS R. +53 Kör Box kiállás: 30
13. Binnie Motorsports LMP2 BINNIE B. +54 Kör Box kiállás: 22
14. Miracle Motorsports LMP2 MACALUSO J. +56 Kör Box kiállás: 26
15. Team LNT LMGT2 DEAN R. +59 Kör Box kiállás: 20
16. Seikel Motorsports LMGT2 FARNBACHER D. +60 Kör Box kiállás: 23
17. Scuderia Ecosse LMGT2 KIRKALDY A. +69 Kör Box kiállás: 20
18. Flying Lizard Motors. LMGT2 OVERBEEK J.+71 Kör Box kiállás: 24
19. Intersport Racing LMP2 FIELD C. +83 Kör Box kiállás: 42
20. Rollcentre Racing LMP2 BARBOSA J. +86 Kör Box kiállás: 23