Várhatóan idén ősszel mutatják be a Golf szabadidőautó változatát a Cross Golfot, ami a kettes Golfból készített Country modell utódjának tekinthető. 2007-ben leplezik le a Golf kombi változatát, amely inkább a Jetta puttonyos változatának tekinthető, hiszen méretében azt követi, több mint 30 centivel hosszabb lesz, mint a Golf.
Szintén jövőre mutatkozik be a Volkswagen kisebbik terepjárója, melynek formáját a Concept A tanulmányautón ismerhettük meg. Emellett Kanadában a Chrysler következő hétüléses egyterűjét is értékesítik a wolsburgiak emblémájával.
Igazán színesnek ígérkezik a 2008-as esztendő a német gyártónál, ekkor érkezik a Passat Coupé és ugyanebben az évben mutatják be az új Scirocco-t is, az előbbi négy az utóbbi kétajtós karosszériát kap.
A sport coupék mellett ebben érkezik meg a Polo ötödik generációja is. Ami azonban a cég szempontjából a legfontosabb, hogy 2008-ban, azaz az előre tervezett idő előtt, leváltják a Golfot. Ez az év tehát talán a legfontosabb a következő öt évben, hiszen a legjobban fogyó modellek megújítása cég jövőjét határozza meg.
2009-ben újítják meg a Golfra épülő egyterűt a Touran-t a németek és ekkor nyúlnak majd komolyabban a Jettához is. Három év múlva az új Poloból készítenek kis egyterűt és nyitott változatot is. A kis kabrió vászontetővel készül majd, az utastér 2+2-es kialakítású lesz. 2009-ben leplezik le a nagy terepjáró, a Touareg második generációját és a luxusautójuk, a Phaeton is ekkor kap utódot.
Utóbbinak komoly szerepet szánnak az USA-ban, a Volkswagen ismét megpróbál az amerikai luxusautó-piacra betörni. Mindkét modell esetében bemutatkozik majd a benzin-electromos rendszerű hibridhajtás is, persze lesznek V6-os, V8-as és V12-es közvetlenbefecskendezéses motorok is.