Nyolc hónapja mutatta be Európában a japán autógyár a DSR rendszert. Ennek lényege, hogy a hagyományos szervizfüzetes megoldás helyett elektronikus úton tárolják a Mazda járműveken elvégzett javításokat. Az elsőként a Mazda5-ben alkalmazott technika növeli a Mazda márkaszervizek működésének hatékonyságát.
A DSR rendszernek 2006. július 1-től minden európai Mazda vásárló része, az ezután regisztrált Mazdák szervizlátogatása, valamint az elvégzett tevékenységek egy központi adatbázisba kerülnek.
Szemben a szervizfüzetes megoldással, itt pontosan rögzíteni lehet a karbantartás részleteit, illetve a felhasznált alkatrészek és segédanyagok teljes listáját. Ez az autó későbbi értékesítése során jelenthet előnyt, hiszen a potenciális vásárlók egyszerűen ellenőrizhetik a jármű korábbi szervizlátogatásait, illetve az ott elvégzett munkákat.
Ugyanakkor a rendszer segítségével egyértelművé és a tulajdonos által is könnyen ellenőrizhetővé válik a kötelező átvizsgálások esedékessége. A számítógépes nyilvántartás segítségével megelőzhetők az elveszített szervizfüzetből vagy a hiányzó adatokból származó kellemetlenségek is.