Szerencsétlenségükre az igazi történelmi tett elmarad, hiszen a hétvégén az Audi egy V12-es dízelmotoros versenyautóval hozta el a trófeát. Ennek ellenére a Peugeot számára is előnyös lehet, ha felhívja a figyelmet az általa használt technológiára. A több mint 200 ezer helyszíni és a tévék előtt ülő sokmillió néző pedig izgalmas versenyt láthat majd.
Miután tavaly elkészült a Peugeot egymilliomodik dízel részecskeszűrővel ellátott személygépkocsija, a cég szeretné bebizonyítani, hogy dízelmotorjuk képes helytállni extrém kitartást és teljesítményt igénylő körülmények között és egyben tiszteletben tartani a környezetvédelmi szempontokat.
A versenyautó motorja a szabályok által engedélyezett 5,5 literes, V12-es felépítésű, a két hengersor 100 fokos szöget zár be. A hengerek száma a Peugeot szerint azért lett tizenkettő, hogy a furatátmérő minél közelebb álljon a szériagyártású motorokéhoz és így a leginkább kihasználhassák a Peugeot már meglévő tapasztalatait. A másik ok, hogy a lökethosszt egy ésszerű értékre korlátozzák. A 100 fokos hengerszög előnye az alacsonyabbra kerülő súlypont.
Várhatóan több mint 700 lóerősek lesznek a két turbóval ellátott motorok, a maximális forgatónyomaték 1200 newtonméter felett lesz. Szeptemberben a Párizsi Autószalonon mutatják be a 908-as versenyautó mérethű modelljét, majd december elején az első menetpróbákra is sor kerül.