Olcsóbb kisautókat akar a VW
Wolfgang Bernhard a Volkswagen márkaigazgatója megvizsgáltatja a lehetőségeket, hogy a nem teljes kihasználással működő autógyárakat, miként lehetne jobban működtetni, hogy a cég versenyképesebb áron adja autóit. Ehhez új startégiát dolgoznak ki a cég kis autóihoz, illetve a belépő modellekhez.

Bernhard a közelmúltban ismét utána nézett, vajon a Volkswagen kisautójának, a Fox gyártásának részleges áthelyezése Brazíliából Európába javítana-e a helyzeten. Jelenleg a kétajtós kisautó Európába importálása a brazil valuta átváltása miatt komoly költséget jelent. A gyártás áthelyezésének nagy befektetési igénye miatt a Volkswagen elsőszámú embere Bernd Pischetsrieder a Fox-szal kapcsolatos terveket eddig mindig jegelte.

A belső vizsgálatban a Fox gyártósor helyéül, a Seat gyára a spanyol Martorellben, vagy a VW üzem Pozsonyban jöhetne szóba, mivel ezek olcsóbbak és a leginkább produktív gyárak a VW konszernen belül.

Jelenleg a pénzügyi részleg azt szeretné elérni, hogy emeljék a heti munkaidőt 28,8 óráról 35-re bérkiegészítés nélkül. Ezáltal munkaerő felesleg alakulhat ki, illetve még több szabad kapacitással rendelkezne a VW, amit kihasználva a cég helyzete javulhatna.

A következő Polo generáció esetében, amit 2008-ban mutatnak be, Bernhard azért küzd, hogy a kocsi önköltségét sikerüljön 2000 euróval (530 ezer forint) csökkenteni. Ehhez újabb variációkat, például egy kabriót és Coupét is szeretne a kisautó sorozatból, ami növelheti az olcsó alapmodellek által meghatározott darabszámokat.