Öt nullánál tart a hármas BMW
Lipcsében jelenleg naponta 570 BMW személyautót állítanak elő. Közülük a múlt héten gördült le a szürke 330i, amely a 100 ezredik lett, azután, hogy 15 hónappal ezelőtt megkezdték a hármas sorozat gyártását. 2007-re azonban ennél is többet tervez a bajor cég, a napi kapacitás várhatóan eléri a 650 darabot.

Nem csak Európába, de Ázsiába, Afrikába, valamint Dél- és Közép-Amerikába is szállítanak a lipcsei gyárban készült autókból, de az itt előállított személygépkocsik negyedét a belső piacon, Németországban értékesítik.

A lipcsei központban végzik a gyártás minden folyamatát, a hegesztéstől, festéstől kezdve a korrózióvédelemig, egészen a belső kialakításig és a végső összeszerelésig, beleértve a tesztelést és a minőség ellenőrzést is.

1,3 milliárd euró volt a beruházás kezdeti költsége, amivel nem csupán egy modern gépkocsigyár épült fel, hanem egy esztétikailag is izgalmas komplexum. Nem véletlen, hogy az épület 2006-ban elnyerte a német Szövetségi Építészeti Kamara elismerését, a Német Építészeti Díjat.

Az épületet a világ jelenlegi elsőszámú építésznőjeként számon tartott, iraki származású Zaha Hadid tervezte. Az építmény egyik különlegessége, hogy hatalmas szállítóhuzalokon az irodai részlegekben dolgozók feje fölött futnak az új modellek, anélkül, hogy zavarnák a munkájukat. Még a gyár étkezdéjében is a plafonon, zárt futószalagokon futnak a gyártáshoz szükséges alkatrészek.