Alkohollal gyorsabban megy
Londonban mindhárom modell megtekinthető lesz, de mindközül talán a 2,3 literes, turbófeltöltővel lélegeztetett motorral ellátott 9-5-ös a legérdekesebb. Az E85-ös bioetanollal üzemelő jármű közel 15 százalékkal erősebb, mint a hagyományos benzinnel üzemelő társa. Az alkohol jobban bírja a sűrítést, 104-es oktánszámú benzinnel egyenértékű, így jól bírja a nagyobb töltőnyomást és a benzinnél jól ismert kopogás veszélye is sokkal kisebb.

Az alkoholos üzemre történő átállás nem is igényel nagyobb átalakítást, csupán a szelepeket és szelepfészkeket kell a nagyobb igénybevételhez igazítani, illetve az üzemanyagrendszer elemeit kell alkoholálló alkatrészekből gyártani.

Jobb gyorsulási adatokat is mértek az alkohollal hajtott modellnél, míg a benzines változattal 8,5 másodpercre volt szükség a 100-as tempó eléréséig, addig bioetanollal csupán 7,9 másodpercig tart ugyanez.

Szintén itt lesz majd látható majd a 9-3-as kabrió változata, amelyet hibrid-hajtással szereltek fel. Ez a világ első nyitható tetejű, környezetkímélő hibrid járműve. A kétliteres, teljes egészében alumíniumból készülő motorral gyártott autó képes E100-as, teljes egészében alkoholból álló üzemanyaggal működni. Emellett elektromos hajtással is rendelkezik, amivel városi forgalomban tudja tovább csökkenteni a fogyasztást.

Az Aero X tanulmányautó is környezetkímélő, 400 lóerős, V6-os, duplaturbós erőforrással készült motorja szintén E100-as, tiszta alkohollal üzemel. Az új 9-5 2,3t modell még idén piacra kerül Angliában, Írországban, és az északi országok piacán, majd ezután Európa más országaiban is megvásárolható lesz.

Angliában már idén márciustól kaphatóak az E85-ös alkohol-benzin keverékkel működő Saab 2,0t típusú autók, és evvel párhuzamosan egyre több üzemanyagtöltő állomáson lehet alkoholt tankolni.