Az alkoholos üzemre történő átállás nem is igényel nagyobb átalakítást, csupán a szelepeket és szelepfészkeket kell a nagyobb igénybevételhez igazítani, illetve az üzemanyagrendszer elemeit kell alkoholálló alkatrészekből gyártani.
Jobb gyorsulási adatokat is mértek az alkohollal hajtott modellnél, míg a benzines változattal 8,5 másodpercre volt szükség a 100-as tempó eléréséig, addig bioetanollal csupán 7,9 másodpercig tart ugyanez.
Szintén itt lesz majd látható majd a 9-3-as kabrió változata, amelyet hibrid-hajtással szereltek fel. Ez a világ első nyitható tetejű, környezetkímélő hibrid járműve. A kétliteres, teljes egészében alumíniumból készülő motorral gyártott autó képes E100-as, teljes egészében alkoholból álló üzemanyaggal működni. Emellett elektromos hajtással is rendelkezik, amivel városi forgalomban tudja tovább csökkenteni a fogyasztást.
Az Aero X tanulmányautó is környezetkímélő, 400 lóerős, V6-os, duplaturbós erőforrással készült motorja szintén E100-as, tiszta alkohollal üzemel. Az új 9-5 2,3t modell még idén piacra kerül Angliában, Írországban, és az északi országok piacán, majd ezután Európa más országaiban is megvásárolható lesz.
Angliában már idén márciustól kaphatóak az E85-ös alkohol-benzin keverékkel működő Saab 2,0t típusú autók, és evvel párhuzamosan egyre több üzemanyagtöltő állomáson lehet alkoholt tankolni.