A megnövelt hossz és a nagyobb tömeg miatt szükség volt a fékek, a kormányzás, a felfüggesztés és a motorvezérlés átdolgozására is. A hosszabb tengelytáv miatt átprogramozták a légrugózást vezérlő berendezést és az autó stabilitásáért felelős rendszereket is.
Az autó középső extra ajtaját is ellátták elektromos ablakemelőkkel, utasterében pedig bőrülések és forró, trópusi éghajlatra méretezett légkondicionáló gondoskodik a kényelemről. A motortérbe az S 320 V6-os turbodízele, vagy az S 350 24 szelepes, szintén V6-os erőműve választható.
A Binz az egyetlen limuzint gyártó cég, amelynek átalakított autói részt vettek az NCAP törésteszten. A gondosan megválogatott alkatrészek és a kidolgozás minősége miatt a gyár átalakított modelljeire a Mercedes-Benz teljes körű garanciát és szerviztámogatást nyújt.
Evvel a típussal a Binz szeretné visszahozni az európai stílust a limuzinok világába, ahol egyre jobban eluralkodtak a túlméretes, harsogó kreációk. Velük szemben a hat ajtós Binz átiratán nincsenek hivalkodó elemek, nem kapott hivalkodó fényezést, timpanonnyi krómozott hűtőrácsot és nem építettek neonokat sem az aljára. Kimaradt belőle a diszkógömb és a dübörgő zene sem ebből a modellből üvölt majd.