A felsoroltakhoz hasonlóan az általunk is nagyra értékelt Volkswagen Golf GTI-ben is 1984 köbcentis turbófeltöltővel ellátott erőforrás szerepel. Ám lehet, hogy már nem sokáig. A német autógyártó ugyanis elkészítette 1,4-es literes kettős feltöltésű motorját.
A kompresszorral és turbóval párhuzamosan lélegeztet motor 140 és 170 lóerős változatban is létezik. Amiket Golf-ban, a Golf Plus-ban illetve Touran-ban alkalmaznak. Ez került a Golf gyengébb sportváltozatába a GT-be is.
Dr. Hermann Middendorf, a Volkswagen csoport motorfejlesztésekért felelős vezetője elárulta, hogy korántsem 170 lóerő a motor teljesítményének maximuma. Jelenleg már folynak a tesztek az 1,4-es erőforrás 200 lóerős változatával. Arra kérdésre, hogy bekerül-e a Golf GTI-be a motor, mindössze egy vállrándítással reagált a német szakember.
A Volkswagen azonban aggódik amiatt, hogy a vevők nem igazán harapnának rá a csökkentett hengerűrtartalomra. Épp ezért az 1,4-es felirat sosem szerepel az autókon, helyette a rejtélyes TSI jelölést használják.
Idővel a Seat és Skoda is biztosan megkapja a TSI motorokat, de Middendorf elmondása szerint jelen pillanatban kizárólag a VW részesülhet 1,4-es motor gyönyöréből. Audikba viszont presztízs okokból nem tervezik az új motor bevezetését.