Dízelmotor sportkocsiban
„Ha nyerünk Le Mans-ban dízel versenyautónkkal, az bizonyítja majd a dízelmotor sportosságát.” – mondta Ulrich Hackenberg, az Audi koncepcióinak fejlesztésért felelős vezetője az új Audi TT áprilisi bemutatóján. Az Audinak sikerült a lehetetlen, dízelautójuk nyert Le Mans-ban. Tessék, most itt a dízel TT.

Már két évvel ezelőtt felkészült az Audi arra, hogy dízelmotort építsen az első generációs TT-be. Ám a kifutó autót már nem akarták túlcifrázni, ezért a dízel terv parlagon maradt.

Azt még nem tudni, hogy melyik motor kerül majd a sportkocsiba, de az biztos, hogy a motortér túl szűk az Audi 2,7 illetve 3,0 literes V6-os dízelei számára. Ez pedig azt jelenti, hogy várhatóan a 2.0 literes négyhengeres blokkot alkalmazzák majd, 140 illetve 170 lóerővel.

A TT dízelt azonban mindképpen megelőzi a nyitott tetős roadster, mely idén idén novemberben a Los Angeles-i Autókiállításon, vagy jövő tavasszal a Genfi Autószalonon mutatkozhat be.

Nem újdonság a dízelmotor használata sportos modellekben, hiszen a TT konkurensének számító Alfa Romeo Brera is megrendelhető a 200 lovas öthengeres dízellel. A BMW és a Mercedes is árulja kupéit dízelmotorral.